"Du sa ju att du älskade mig!"

Raskt tvättar han händerna
drar skjortan över huvudet
och mosar ner den avtrubbade pitten
i dom förtrånga kalsongerna.
 
Fingrar som fortfarande luktar sperma
fumlar med slipsen
knyter den runt halsen
som en svart kobra.
 
Armbandsklockan fattar ett hårt tag
runt fettvalkarna.
Flottiga hårstrån försöker dölja flinten.
 
Han vässar tänderna mot spegeln
drar ett djupt andetag och slår upp
dörren.
 
”En ny dag med nya möjligheter!”
”Morgonstund har guld i mund!”
ekar i hans huvud.
 
Dörren blir kvar på glänt
och en ljusstråle
faller på det
som glömts kvar.
 
En naken kropp
på solkiga sidenlakan
med ett bultande hjärta.

Kommentarer
Postat av: valle

Nej, det är inget kreativt utbrott.
Jag har bara lagt in lite gamla dikter.
Jag gör nog mig själv en otjänst genom att lägga till så mycket på en gång eftersom ingen antagligen orkar läsa allt.

2005-12-28 @ 21:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback