Jag ska samla mig

Jag ska samla mig;
plocka upp alla lösa trådar och binda ihop dem
skriva ner alla tankar på en lista
eller en blankett
skicka in den till någon myndighet
någonstans långtbort

skriva: här är jag
och om ni vill ha mig så kan ni få mig så lätt.

Jag har alltid fjärmat mig från logiken
och försökt klamra mig fast vid naiviteten
men grejen är den att det finns ingenting att hålla sig i
det finns ingenting att hålla sig i.

Jag har klamrat mig fast vid naiviteten
kallat den frihet
istället för lathet
kallat den konst
istället för meningslöshet
sagt att jag gått min egen väg
när jag i själva verket bara stått still
sett tågen gå
och tänkt att jag måste lära mig gå

Jag måste lära mig gå.







Kommentarer
Postat av: Lavransmerete

Your website is extremely interesting


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback