EXPLODERA SVERIGE!

Dom snackar om miljöförändringar
dom snackar om att något måste göras
dom snackar och snackar och
folk blir upprörda
i några sekunder eller
några veckor

spelar roll

så småningom återgår ju ändå allt till det vanliga eller
ovanliga beroende på
hur man ser det


Dom snackar om miljöförändringar men
jag behöver ingen meterolog som talar om för mig
åt vilket håll vinden blåser för
jag har en prognos i fickan som säger att
det kommer blåsa kallt i minst fyra år till

Jag har en en ihopknycklad fyraårsprognos och 
en jävla flamma i bröstet som
brinner starkt när den får virke
men som är nära att slockna när det blåser kyliga vindar  

Men när andra bygger vindskydd
ska jag bygga vindkraftverk
när andra fäller upp sina paraplyer
ska jag sätta mig på huk och
dricka ur vattenpölarna
när andra brinner ut
ska jag fortsätta leta efter gnistor som kan tända mig

För dom finns där
jag kan se era ögon
jag kan se tröttheten som
en våt filt
men ibland ser jag
ibland ser jag hur dom liksom
gnistrar till
och tro mig jag kan
leva på dom där gnistorna i flera veckor

Det är så lätt att bli förblindad
av propaganda och reklam
det är så lätt att blunda när man tror att
det inte finns något att se
men om ni öppnar ögonen så kanske kanske
kan vi göra något tillsammans
jag vet inte vad
jag vet inte vad
jag vet inte vad
det enda jag vet är att
jag har en flamma i mitt bröst
en flamma som inte vet vart den ska ta vägen
en flamma som jag önskar skulle kunna lysa upp världen
som en fackla men som
hela tiden hotar att bränna upp mig

It's better to burn out then to fade away
men om ni fortsätter att gnistra så
lovar jag att fortsätta brinna

Jag vet att ni finns
men ni måste brinna starkare för att ni ska synas
i det här mörka jävla landet

Det kommer bli en lång vinter men
jag kan se vårtecknen
i era ögon.

Kommentarer
Postat av: Hon som alltid...

Det här var ju också politik. Bra politik. Känns nästan som den gamla proggen - fast bättre.

2006-12-07 @ 20:26:22
Postat av: Jazzkatt

Nice! Brinn på du, jag ska försöka gnistra så gott det går.

Postat av: Askkatharina

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2009-07-20 @ 07:36:17
URL: http://askkatharina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback