Norrland.

Jag har åkt mycket bil i helgen. Östersund tur och retur innebär för min del sexton timmar i en bil tillsammans med min löjliga familj. Men det gick det också.
Jag var, närmare bestämt, på Norderön som ligger i Storsjön som ligger utanför Östersund som ligger i Norrland. Dom påstår att Östersund ligger i mitten av Sverige men jag anar ugglor i mossen. Jag menar, tänk er en så lång sträcka bara fylld av barrträd och enstaka stugor, det är ungefär som att försöka föreställa sig att universum är oändligt.

Men det var riktigt skojigt i alla fall. Jag badade tunna och blev norrlandsfull (komparera adjektivet full: full, hagforsfull, norrlandsfull). Jag dansade lite också, ett halvbra band spelade en massa ramones- och green day-låtar (David skulle ha varit där!) men sen avslutade dom med en seg Nirvanalåt. Det borde vara dödsstraff på sånt.
Sen gick vi en halvmil klockan fyra på natten och det var svinkallt. Men det kändes i alla fall väldigt Norrland.

Nu är jag tillbaka på universitet och det känns väl... sådär.

Kommentarer
Postat av: Louisastri

Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback