Gott nytt år!

Ja, det blev ett nytt år igen. Efter ett mycket trevligt nyårsfirande i Karlskoga tog jag bussen hem idag. Det är fan inget kul att åka buss när man är bakfull, särskilt sträckan Karlskoga - Karlstad var jobbig. Men när jag kom till Karlstad började jag må bättre. På busstationen i Karlstad satt det vanliga gänget alkisar och en gubbe med stort grått skägg. Nej, jag tror inte det var jultomten men han verkade väldigt klok. Han satt och predikade om att vi måste vara snälla mot varann och ta vara på den tid vi har på jorden och andra klichéer.  Men jag tyckte att det var fint just för att han satt på en busstation och pratade med alkisarna istället för att stå i en kyrka. Dessutom sa han sig vara ateist vilket gjorde honom ännu mer sympatisk i mina ögon.  En av alkisarna sa att han hade suttit där i tre dar och pratat. Men jag tror inte att han var uteliggare, han tyckte nog bara om att sitta på en busstation och prata med folk. Jag önskar att jag var lite mer sån.

Kvällen var som sagt bra. Trevligt folk, lite öl och musik. Så mycket annat behövs ju egentligen inte. Dessutom bjöd den på avloppsrensning och det är ju alltid lika kul.

Just nu sitter jag och lyssnar på Jakob Hellman och hans stora hav. När jag köpte den för tre - fyra år sen aså tyckte jag bara om några av låtarna. Det framstår som obegripligt idag, varje låt är ju ett mästerverk.

"Och natten är vacker
och månen är full
och du är som natten
och jag är som månen
och jag är som du
och du är som jag.
Du är allt jag vill ha."

Poesi!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Kul att du hade trevligt. Det hade jag också! Dagen efter var jobbig, men nu är man i toppform igen. :)

2006-01-02 @ 15:35:52
Postat av: Mariusfiona

Very interesting & professional site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback