En del människor ler för att dom tror att dom är vackra - andra blir vackra för att dom ler

 En del människor säger att utseendet inte spelar någon roll

Jag säger: det spelar visst roll

Klart att det spelar roll
precis som lukten av dig spelar roll
precis som smaken av din tunga i min mun spelar roll
precis som att vilken tröja du väljer att ta på dig spelar roll


Vi är bara djur
och allt spelar roll.


En del människor putsar sina skal varje dag
och jag föraktar dom inte
det är ju det enda vi har

Jag tror bara att dom börjar i fel ände

För hjärtslagen
magkänslan
och hjärnspökena
avslöjar oss ändå




Är det bara jag som tycker att
starkt sminkade människor
lyser av rädsla
dom går genom livet som
starkt blinkande stopljus

Med lager på lager av smink och krämer
tror dom att dom kan dölja bucklorna och skavankerna
som att det var där felen låg

Men ser ni inte att buckliga ytor är intressantare än släta?
Ser ni inte att kroppstemperaturen lyser igenom
och gör kropparna
inbjudande istället för motbjudande?




Men kanske kommer det alltid att vara så att
vissa människor ler för att dom tror att dom är vackra
och andra blir vackra för att dom ler

Kommentarer
Postat av: Lina

Mycket fint och sant skrivet! Ha en bra sommar kram

2006-06-13 @ 20:38:59
Postat av: valle

Tack, detsamma.

2006-06-15 @ 20:32:35
Postat av: Aurora

Fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback