Ställ till med kalas!

Så ställ till med kalas nu
för våren är här
den har kommit med kvitter och kiv
risiga buskar och späda små träd
och knoppar och gröna små liv

Se hur fåglarna gör
hur dom kråmar sig
hur dom bygger sitt bo uti parken
och ingen som vet om det lönar sig
om äggen spills ut över marken

Så ställ till med kalas nu
lägg dig med mig
bland knoppar och blommor och blad
ta av dig koftan, låt solen se på
du gör den slösande glad

Ett tjugotal gånger har jag fått va med
om undret som sker uti norden
jag vill en gång till, jag vill att du ska va med
ligga och se upp mot himlen ifrån jorden

Så ställ med kalas nu
för dagarna går
först blir dom längre
men sen blir dom korta

Ställ till med kalas
låt solen se på
den ska komma och gå
göra vinter till vår
och hur det än går
hur jorden än mår
ska den skina fast vi två är borta...

Stefan Sundström

Våren ja, den kom och den gick men nu är den tillbaka igen i oförblommerad prakt (eller nåt). Idag var det ju t.o.m. rena sommarvädret, jag gick i t-shirt för första gången i år faktiskt och satt ute och åt pizza. Bara en sån sak. Och det är så skönt att se hur värmen faktiskt påverkar oss, allihop, fast många kanske inte ens är medvetna om det. Plötsligt ler alla människor som man möter och dom stannar för att stå och prata med varann istället för att bara traska hem till sitt, eller också är det bara jag som har börjat lyfta blicken från marken lite, jag vet inte.
Jag har reflekterat lite idag över vilken lättpåverkad människa jag är. Det kan krävas väldigt lite för att jag ska bli på väldigt gott humör men samtidigt har jag också väldigt lätt för att sjunka in i perioder då jag mår riktigt jävla dåligt. En av mina farbröder är manodepressiv, eller har varit i alla fall, jag tror att det är bättre nuförtiden. Men jag misstänker nästan att jag har en släng av det där jag också. Hursomhelst, nu mår jag bra.

Jag skrev en tenta idag. Först visste jag inte om jag skulle få skriva den eftersom jag inte hade anmält mig men det ordnade sig i alla fall och jag tror det gick rätt bra. Och när jag kom ut ur den där gråa tentasalen, ut i solen, var det verkligen som alla problem lyfte och seglade iväg och landade nånstans i Japan där en japan stod och kliade sig i huvudet och undrade vad han skulle med mina problem till. Typ. Och jag har all anledning att vara glad nu, det händer mycket framöver. Imorgon blir det kanske fest eller också blir det filmkväll, det lutar nog åt det senare men det är rätt okej det också. På torsdag drar jag till Karlskoga igen för att spela in mer musik med Tobbe S., på fredag är det konsert här i Karlstad och sen på lördagen fest i Örebro. Längre fram stundar Popaganda i Stockholm och Treöres i Motala. Och i sommar; Peace and Love i Borlänge och kanske även Emmabodafestivalen.

There?s no stopping us now!

Kommentarer
Postat av: Felixfanny

What an awesome site.There certainly has been a lot of work gone into this.Congratulations for a job well done


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback