Gud, ge mig ett hollywood-slut!

Okej, jag ger upp.

Om det här var en film
så skulle jag kanske slänga lite porslin i golvet nu
sen skulle jag ramla i skärvorna
få skärsår i ansiktet
bli inlagd på sjukhus
och där skulle jag möta mitt livs kärlek
och vi skulle leva happily ever after.

Så skulle det bli men
det här är inte någon sån film
så det skulle nog bara resultera i att jag
blev blind eller fick
tusen ärr i ansiktet.


Ge mig en hängiven publik
och en regissör som
kan klippa bort alla gråa dagar
alla ensamma nätter
allt hat och frustration

spara bara dom vackra scenerna
lägg dom i en skål
och låt mig plocka av dom.


Jag vill inte att mitt liv
ska vara en bra film
jag är så trött på frågetecken
trött på öppna slut
ge mig en romantisk komedi
och stäng av min hjärna.

Allt jag begär nu är
att få dansa till gryningen
och se ditt ansikte när jag vaknar.

Snälla Gud
ge mig ett hollywood-slut.

Kommentarer
Postat av: jazzkatt

Najs!

När livet känns lite trist kan man alltid slänga in frasen: "Om livet var som en film skulle man i alla fall ha bakgrundsmusik nu."

Postat av: Janne

Fantastiskt!

2006-10-20 @ 19:54:36
Postat av: Vidarastrid

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2008-11-28 @ 13:53:10
URL: http://vidarastrid.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback