Musik i mörker

Dom säger att universum är oändligt
jag nickar och säger: jaha...
som om jag förstod som om vi
någonsin skulle kunna förstå 

Dom säger att universum är oändligt att det
har ett oändligt antal stjärnor och planeter
jag är ingen stjärna men jag har ett svart hål i min bröstkorg
ett svart hål som längtar efter att fyllas

Jag är ett levande lik och en gapande kista
alltid på jakt efter att fyllas,
jag är full av
rastlöshet och energi
men en energi som aldrig får något utlopp
en energi som
vänds inåt istället för utåt

Fem myror är fler än
fyra elefanter universum
finns det bara ett av och ändå
ska det rymma allting det
är kanske inte konstigt att man blir trött

Jag är ingen stjärna men jag har ett svart hål i min bröstkorg
ett svart hål som
famlar, svamlar och ramlar
längs med dåliga gator och nattöppna butiker
alltid på jakt efter att fyllas,
jag är full av
osäkerhet, tveksamhet, ensamhet
ett plus ett blir två
men universum är oändligt det
är kanske inte konstigt att man blir trött

Jag är ingen stjärna men jag har ett svart hål i min bröstkorg
ett svart hål som 
suger upp allt som kommer i dess närhet
tugga och spotta utan att svälj
man ska vara sig själv och
tänka på andra men
jag är så full av mig själv att jag inte ser någonting annat

Dom säger att universum är oändligt att det
har ett oändligt antal stjärnor och planeter
men bland alla dom finns det en stjärna som
lyser starkare än alla andra
en liten stjärna långt, långt borta
i en annan galax
jag hoppas att ljuset når hit
jag hoppas att ljuset når hit  
för jag har ett svart hål i min bröstkorg som behöver fyllas

Kom, fyll mig med lust och energi så
lovar jag att ta emot dig
om du skulle falla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback