Årets låtar, so far

Jag vet, det är några månader kvar på året och det kommer säkert komma en massa fler underbara låtar. Men jag måste ändå få göra en sammanfattning över vilka låtar som har betytt mest för mig såhär långt detta år. För enkelhetens skull har jag valt att bara ta med en låt per artist, annars hade det kunnat bli nästan bara Maia Hirasawa och Loney, Dear...



1. Jens Lekman - Friday Night At The Drive-In Bingo

2. Maia Hirasawa - And I Found This Boy

3. Loney, Dear - No One Can Win

4. Miss Li - I'm sorry He's Mine

5. Mika - Grace Kelly

6. Panda Bear - Bros

7. Feist - 1234

8. Patrick Wolf - The Magic Position

9. Florence Valentin - Pokerkväll i Vårby Gård

10. Laakso - Italy vs. Helsinki

11. Säkert! - Och jag grät mig till sömns efter alla dar

12. eMiL Jensen - Ghana vs. Italien

13. Moneybrother - Just Another Summer

14. TTA - First Class Riot

15. Shout Out Louds - Impossible

16. Arcade Fire - My Body Is A Cage

17. Juvelen - Hanna

18. Jonas Game - New City Love

19. Rufus Wainwright - Going To A Town

20. Bright Eyes - Make A Plan To Love Me

21. Salem Al Fakir - Dream Girl

22. Eldkvarn - Blues för Bodil Malmsten

23. Frida Hyvönen - New Messiah

24. Thomas Andersson Wij - Hälsingland

25. Vapnet - Tar tillbaka det


P.S: Jag är för lat för att hålla på och länka men jag litar på att ni är så bevandrade inom den intergalaktiska världen att ni klarar av att hitta låtarna på egen hand.

Kommentarer
Postat av: björn

mycket bra lista måste jag säga.

Postat av: svartpeppar

trevligt!
men är det bara jag som är såå besviken på moneybrother?

2007-08-14 @ 00:17:56
URL: http://svartpeppar.blogg.se
Postat av: valle

"Just Another Summer" är en okej låt men inte så mycket mer. Den kanske inte förtjänade en så hög plats på listan när jag tänker efter. Men jag har ändå ganska höga förhoppningar på den nya skivan.

2007-08-14 @ 18:30:22
Postat av: Johan

Bra lista, många låtar som kommer att återkomma även på min lista när det blir dags att sammanställa en sådan.

2007-08-14 @ 20:03:44
URL: http://bunnyrabbits.blogspot.com
Postat av: rowlf

Varför inte Those Dancing Days - Hitten?

2007-08-20 @ 09:55:50
URL: http://thisismycat.blogspot.com
Postat av: Patrik

Grym lista, jag håller med dig till mångt och mycket!
Hade jag gjort det hade jag lagt till:
Jamie T - Pacemaker
&
Shout Out Louds - Time left for love

2007-08-22 @ 23:56:18
URL: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback