Man söker kvinna

Jag är en kille på tjugoen vårar som söker en kvinna i åldern 18-25 att dela mitt liv med.

Jag tycker om långa skogspromenader. Eller ja... inte för långa. Två-tre kilometer ungefär är lagom. Och jag vill inte att du ska vara någon jävla skogsmulle som kan det latinska namnet på varenda växt och som älskar att plocka svamp. Då kanske jag får mindervärdeskomplex.
Jag gillar också mysiga hemmakvällar framför tv:n. Dock måste du lova mig att jag får hålla i fjärrkontrollen. Annars kan jag få ett hysteriskt anfall, slänga mig på golvet och börja gråta. Det är nog bäst om du inte gillar sport. Det gör inte jag nämligen. Förutom när det är Fotbolls-VM och OS då. Då måste du lova att sitta uppe tillsammans med mig hela nätterna.

Eftersom jag är en modern man så tycker jag förstås att du ska ha ett bra jobb. Helst ett högavlönat sådant så att jag bara kan vara hemma och laga mat, ta hand om ungarna och skriva på min bok som aldrig blir färdig.
Apropå barn. Det är kanske bäst att vi löser det där med namn på en gång så vi har det avklarat. Alla namn som slutar på Y, t.ex. Benny, Jimmy, Kenny osv. går bort direkt. Likaså väldigt vanliga namn, typ Anna, Sandra och Johan.
Elin däremot tycker jag är ett fint namn. Likaså Henning.
Visserligen avskyr jag familjer där alla barnens namn börjar på samma bokstav men jag skulle ändå vilja ha en son som heter Vincent och en dotter som heter Vilda. Ska vi bestämma det direkt kanske?

När det gäller musik så är det okej om du inte tycker att Bob Dylan och Bruce Springsteen är de bästa artisterna genom tiderna. Jag tror att jag kan leva med det. Men du måste i alla fall stå ut med att jag spelar deras musik 5-6 timmar i veckan. För att undvika konflikter om musiken tänkte jag att vi gör såhär att vi gör varsin lista på våra 25 favoritskivor som vi ger till varandra på den första träffen. Jag är ganska öppen av mig så det räcker med att jag gillar 75% av skivorna på din lista för att du ska bli godkänd (eventuellt kan vi göra likadant med filmer, böcker etc.)

Utseendet spelar ingen roll. Äkta skönhet kommer inifrån.
Fast det är klart... det skadar ju inte om du ser ut som Audrey Toutou. Eller Kirsten Dunst. Eller Nina Persson. Bara som förslag alltså. Jag kanske ska tillägga att jag gillar rödhåriga kvinnor också. Så om det skulle vara så att vår musiksmak bara stämmer överens till 50% MEN du har rött hår kanske det kan gå i alla fall.

Sist men inte minst: humor. Det är viktigt att man skrattar mycket i ett förhållande. Därför har jag förberett ett litet test, jag har spelat in en halvtimme Stefan & Krister och en halvtimme NileCity på video. Jag tänkte att vi kan titta på det på vår första träff och se vad du skrattar mest åt. Om det skulle visa sig att det är Stefan & Krister kan det nog tyvärr inte bli något.

Sen var det nog inget mer. Eller jo förresten... det är en klar fördel om din favoritkaraktär i Simpsons är den fete serietidningsförsäljaren.








Jag vet att du finns.

Kommentarer
Postat av: den riktiga maria

hehe fantastiskt fin!
ps. publicera den i NWT och VF vetja :)

2007-08-16 @ 13:46:38
Postat av: valle

Ah, bra idé!

2007-08-16 @ 17:13:48
Postat av: martin janzon

hoho!
sen det här med att bob OCH bruce gillas samtidigt av, iaf ganska många. det var länge sen jag diskuterade sån här musik, men dylan kommer alltid vara typ bäst nånsin, och springsteen kommer alltid vara typ... blaha.
det där var ju ingen fräsch åsikt kände jag nu, med tanke på att du väl är en dscveteran o säkert har stött o blött den saken oftare än mamma stött o blött mina kläder genom åren.

Postat av: valle

BRUCE 1975 ÄR BÄASRT NPÅGONSUN!!!!11111
PRAVDA!!!½½½

2007-08-17 @ 16:30:45
URL: http://imemine.blogg.se
Postat av: vilda jävlar

Sluuuuuta dissa Stefan o Krister.

2007-08-18 @ 11:15:46
Postat av: maria

kom igen nu martin, alla vet ju att bruce är guld och bob är...sandkorn på sin höjd. pravda!!!½½½½ ;)

2007-08-19 @ 14:34:44
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback