Bloggtips

Jag tänkte ta och tipsa om några bloggar som jag tycker mycket om. Samtliga finns förvisso i länklistan här till höger men de är så bra att de förtjänar att omnämnas i ett särskilt inlägg.

Koks i lasten
Känns lite som en syskonblogg till min egen, inte bara på grund av att vi har valt samma design utan även för att vi verkar gilla ungefär samma grejer. Jonathan skriver förresten också noveller, riktigt bra sådana till på köpet.

This Is My Cat
Snygg design och ovärderliga musiktips. Personliga texter utan att det blir privat eller självupptaget.

Sand In Niklas Eyes

Genomarbetade populärkulturella recensioner och reflektioner. Alltid lika läsvärd.

Let's Pretend We're Bunny Rabbits
Om du liksom jag alltid är på jakt efter ny och bra indiepop men samtidigt känner att du inte orkar ägna all din vakna tid åt att leta då är Bunny Rabbits din räddare i nöden, din kompass i djungeln och din oas i öknen. Eller nåt. Bra är den i alla fall.

Ekkotrans
Efter allt detta frossande i populärkultur får ni som efterrätt en blogg med mer filosofisk/politisk inriktning. I en recension av Salman Rushdies "Satansverserna" stod något i stil med detta: "Bakom det flödande ordsvallet anar man en vilsen röst som envist söker svaret på livets stora frågor." Ungefär samma sak skulle man kunna säga om Connys blogg.

Det finns förstås en massa andra bloggar out there men jag vill ju inte att ni ska sitta framför datorn och surfa på bloggar hela dagarna. Så det får räcka så för den här gången.

Kommentarer
Postat av: thisismycat

Wow, en elektronisk ryggdunk! Tack! Jag trodde ingen läste min blogg.

Postat av: valle

vassego. jorå, jag läser ibland.

2007-12-04 @ 10:28:45
Postat av: Niklas

Nyligen tänkte jag faktiskt själv sammanställa en liknande lista. Flera av de bloggar du nämnt är såna jag själv besöker dagligen.

2007-12-04 @ 12:13:58
URL: http://sandinniklaseyes.blogspot.com
Postat av: Jonatan

Vad glad jag blir! :)
Du ska veta att jag gillar din blogg väldigt mycket med!

2007-12-06 @ 12:50:54
URL: http://koksilasten.blogg.se/
Postat av: Zebastian

Bunny Rabbitt pojkarna är väldigt bra måste jag hålla med om. Ser med spänning fram mot deras årsbästalista..... o din!

2007-12-07 @ 12:56:00
URL: http://denstenadenatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback