Det lär väl inte bli nåt


jag skrev en sång idag. Den är extremt trallvänlig och catchy men hela tiden när jag skrev den kändes det som att den påminde väldigt mycket om en annan låt. När jag nästan var klar kom jag på vilken låt det var nämligen "Vi kommer att dö samtidigt du och jag" med Säkert! (alias Annika Norlin).
Kanske inte så konstigt i och för sig med tanke på hur mycket den spelas på radio och hur lätt den sätter sig på hjärnan.
I alla fall här har ni texten, eftersom jag fortfarande inte har lyckats fixa så jag kan spela in musik, så får ni nöja er med den tills vidare.



Alla runtomkring här är så snygga

speciella, trygga

i sig själva

dom kan välja och vraka säga ”Nej tack!” om dom vill

 


och dom vill.

 


Nej, dom vill inte alls.



   

Men hey hey!

Du är rätt ful

(nästan lika ful som jag)

Hey hey!

Du är rätt full

(nästan lika full som jag)

Jag menar hey hey!

Du är egentligen rätt så snygg

(minst lika snygg som jag)

Och hey hey!

Du är rätt blyg

lika blyg som jag...


 

Så det lär väl inte bli nåt ikväll

heller...



   

Och jag skulle väldigt gärna vilja dansa

man måste ju våga chansa

säger dom men jag vet inte om

jag reser mig så

så kanske du går

ja du kanske går

 

Så snälla gå inte!

Men gå då!

Gå då!

Hej då då!



   

Men hey hey!

Du är rätt ful

(nästan lika ful som jag)

Hey hey!

Du är rätt full

(nästan lika full som jag)

Jag menar hey hey!

Du egentligen rätt så snygg

(minst lika snygg som jag)

Och hey hey!

Du är rätt blyg

lika blyg som jag...

 

Så det lär väl inte bli nåt ikväll

heller...



   

Klockan är tre jag står i korvkioskkön

och beställer en pommes

med ketchup

bakom mig står en man

han

är glad för att Sverige vann

nån hockeymatch nånstans


 

Och jag vet inte varför jag vill slå honom på käften.



   

Men hey hey!

Du är rätt ful

(nästan lika ful som jag)

Hey hey!

Du är rätt full

(nästan lika full som jag)

Jag sa hey hey!

Du är egentligen rätt så snygg

(minst lika snygg som jag)

Och hey hey!

Du är rätt blyg

lika blyg som jag...


 

Så det lär väl inte bli nåt ikväll

heller...


 

NEJ!


Kommentarer
Postat av: Jazzkatt

Det kommer bli en klockren hit!

Postat av: catrin

jag tror den är värsta bra! texten är det iallafall. superbt, mannen!

2007-02-17 @ 17:42:38
Postat av: Lo

Åh, skulle verkligen vilja höra den med melodi till. Väldigt bra!

2007-02-19 @ 17:59:11
Postat av: Anonym

I love it! Som Jazzkatt sa, en klockren hit!

2007-03-01 @ 21:30:39
Postat av: Anonym

I love it! Som Jazzkatt sa, en klockren hit!

2007-03-01 @ 21:32:09
Postat av: Raymondana

Advice about How To Lose Weight Effectively and Safely-Different Weight Loss Diets-Choose the Diet that Suits You.

2009-10-02 @ 11:19:38
URL: http://raymondana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback