Hej konsument!


Jag har en del intressanta saker på hjärtat som jag skulle kunna skriva om men jag har inte riktigt orken ikväll, så det blir en till putslustig lista. Jag gillar den där "Hej konsument"-spalten som brukar vara i DN:s På Stan, så jag kör en sån.


Senaste impulsköp: En bacon- och ostkorv med bröd i Hallsberg
Favoritdrink: Är Tequila en drink? Jag tar den i alla fall, den brukar göra susen
Här äter jag lyxmiddag: Hemma hos mamma
Här bjuder jag mamma på middag: Nej, nej... det är hon som bjuder mig på middag
Bästa lunchmaten: En pastasallad
Favoritgrönsak: Hård kamp mellan moroten och sparrisen
Favoritmärke: KRAV-märket såklart!
Bästa nu levande artist: Svår fråga. Bruce kanske. Eller Håkan.
Rockstjärna jag vill träffa: Bruce igen. Och Tom Waits hade varit coolt.
Modeförebild: Men vafan! Det verkar som det är meningen att jag ska svara Bruce på alla frågor. Men jag säger väl John Lennon då. Och Kusin Knase.
Favoritgata: Kanske ingen gata men vägen längsmed kanalen i Motala.
Galleri: Moderna museet?
Favvosajt: www.dagensskiva.com/discuss.asp (såklart)
Favoritfärg: den röda
Så mycket spenderar jag på kläder: nte såvärst mycket. 1500-2000 om året kanske?
Motionerar: Nej, vad är det?
Mest överskattade affär: Dressman. Och dom flesta andra klädaffärer.
Dansar helst till: Motown- eller indiehits.
Favoritpoet: Majakovskij, Tomas Öberg och en massa folk på poeter.se
Fulaste färg på kläder: Rosa är faktiskt inte särskilt snyggt. Särskilt inte rosa byxor.
Bästa snabbmaten: En kebabpizza med blandad sås
Favoritljud: Gistna pianotangenter och regndroppar mot glasrutor
Det dyraste jag någonsin köpt: Keyboarden (som jag har sålt igen)
Mode jag aldrig vill se igen: Platåskor. 80-talsfrisyrer. Läderbyxor. The list goes on and on....
Bästa fyllekäket: en grillad med strips
Bästa romanen: "Norwegian Wood" av Haruki Murakami
Reser helst till: London, New York eller Island.
En bra present: En blandskiva.
Favoritlyxartikel: Tandkräm.
Bästa sunkhaket: Bryggeriet i Motala.
Det värsta man kan ha på huvudet: Tokroliga kräftskivehattar.


Valdemar Möller är ständigt lika aktuell.




Kommentarer
Postat av: Yebo

ah, vad skådar mitt norra?! En till Murakamifrälst! Mama mia, glädje och gamman. Som det stod i DN häromdagen; 'Det har sagts om Murakami att han varken skriver för japaner eller västerlänningar, utan för världens alla vilsna själar'. Mjo. Läste just 'the end of the world and a hard boiled wonderland', väl värd att leta efter..

2007-02-26 @ 16:47:56
Postat av: Lukas Podolski

thank-you for the good and valuable information on your site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback