Öppet brev till Marko Lethosalo


Öppet brev till Marko Lethosalo


Bäste herr Markoolio,

Jag skriver till dig med anledning av din nya "sommarplåga", "Ingen sommar utan reggae". Jag hörde den spelas på radion för några dagar sen och det fick mig plötsligt att minnas när jag första gången hörde dig på radion. Det har ju gått några år sen dess men jag kan än idag minnas din första sommarhit som hette något med sommar & sol och tjejer i kort tajt kjol. Jag minns att jag då tänkte att du skulle "dansa en sommar" och sedan vara bortglömd, men riktigt så gick det ju inte. Du har alltsedan dess dykt upp när man minst anar det, jag menar vem kan glömma hittar som "Vi drar till fjällen" och "Mera mål"?
Även om jag insåg redan från början att ditt ordförråd och din humor låg på ungefär samma nivå som en genomsnittlig trettonårings så hoppades jag väl ändå att du skulle komma att utvecklas något. Men nu kan jag tyvärr konstatera att så icke verkar vara fallet. Jag vill inte verka burdus men jag måste ändå få säga att "Ingen sommar utan reggae" är något av det sämsta jag har hört någonsin. Men hav förtröstan! Även om du kanske inte är så lyckad som artist finns det många andra yrken du kan ägna dig åt och för att underlätta det lite för dig har jag till och med skrivit ner några förslag:

1. Dagisfröken - Du gillar ju barn, inte sant? Och barnen verkar ju gilla dig, i alla fall är det mest barn i 4-10-årsåldern som köper dina skivor. Därför tror jag att du skulle passa alldeles utmärkt på ett dagis. Killarna skulle älska att brottas med dig också kan du laga tjejernas dockor när de har gått sönder.

2. Guide i Finland - Du pratar ju ständigt om hur mycket du älskar Finland, nu får du chansen att berätta om Finland och visa upp dina favoritställen för hela världen! Låter inte det härligt?

3. Trubadur i Åre - Förutom småbarnen skulle jag tro att du har din största publik på after-ski anläggningar. Om du har tur kanske du kan få gratis öl efter gigen också.

Ärligt talat får du ägna dig åt precis vad du vill, bara du inte syns så jävla mycket på tv och hörs så jävla mycket på radio. Nästa gång jag hör dig är det nämligen stor risk att jag slår sönder radion/tv:n/datorn och det skulle väl vara förargligt?

Hoppas du får en fortsatt trevlig sommar (med eller utan reggae)!

Mvh

Valdemar Möller

Kommentarer
Postat av: Lena

Haha, men faktum är faktiskt det att "Ingen sommar utan reggae" är det nog fler äldre som lyssnar på, eller ja äldre & äldre. men äldre än 10-åringarpå dagis i alla fall. Besök närmsta nattklubb och jag förmodar att du lär höra den låten!

Postat av: Patrik

Hahaha. Kära Markoolio hade behövt en rejäl arbetarlusing för att komma i rätt balans. Hoppas han läser detta och gömmer sig i en grotta i Finland förevigt...

2007-07-20 @ 00:03:09
URL: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback