Why Won't You Talk About It?


I'm losing
I'll lose my mind
You don't know how you want it
I'm losing
I'll lose my mind
You don't know how you want it
I don't know how you want it
why won't you talk about it?

Radio Dept. - Why Won't You Talk About It

Det sägs ju att svenskarna är världens mest konflikträdda folk. Om det stämmer är jag förmodligen mer svensk än någon annan. Inte för att jag tycker det är något att vara stolt över men så är det i alla fall.
Det sorgliga med konflikträdsla är att det är så jävla hämmande. Jag skrev för någon vecka sedan att man ska vara försiktig med vad man skriver till folk över internet för att inte såra någon. Men samtidigt måste man ju få säga vad man tycker. Hur skulle det annars se ut? Om alla gick runt med undertryckta känslor jämt. Eller förresten... det är kanske så det ser ut.
Det sägs ju att den vanligaste orsaken till skilsmässa är bristen på kommunikation. Det är så mycket som sägs. Det är så lite som sägs.

Jag har visserligen blivit bättre på att säga vad jag tycker men ibland hamnar jag ändå i situationer där jag inte vågar säga något. Jag nickar och håller med istället.
Nickar och håller med.
Nickar och håller med.

Kommentarer
Postat av: catrin

usch. det är ju så lätt att bara göra sådär, nicka & hålla med. hålla käft. det är väldigt enkelt, jag gör också det för ofta.
men jag jobbar på det. vi måste prata mer. eller åtminstone kommunicera mer, på valfritt vis.

Postat av: maya

*nickar och håller med*
det är extra tråkigt när man går hem och gråter ögonen ur sig sedan för att man är så djävla oduglig att man inte kan säga emot/ifrån. fast det är kanske bara jag som gör det. jaja.

2007-06-19 @ 10:44:32
URL: http://starvinghystericalnaked.org/moi
Postat av: Noaiben

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2010-01-22 @ 09:27:43
URL: http://noaiben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback