Fiaskot i Helsinki

Inte för att jag tycker att The Ark är världens bästa band. Inte för att jag tycker att "The Worrying Kind" är den bästa låten de har gjort. Inte för att jag egentligen bryr mig om Eurovision Song Contest. Men ändå.
Att Sverige skulle hamna på en så dålig plats med en så pass bra låt måste ju räknas som ett av de största fiaskona i svensk historia, fullt i klass med den där hockeymatchen mot Vitryssland då en annan Salo, nämligen Tommy, klantade till det. Eller varför inte jämföra det med slaget vid Poltava när Karl XII klantade bort halva Sverige.

Lite övriga tankar om schlagerkaberaset:

- England förtjänar något sorts specialpris för sin flygvärdinnelåt. Själva låten var väl inget vidare, men koreografin och utstyrseln var kanske det bästa jag har sett någonsin.

- Serbiens låt var väl helt okej, även om jag har svårt att se vad som var så fantastiskt med den.

- Förutom Sverige gillade jag verkligen Ungerns och Georgiens låtar.

- Ovanligt många som försökte skoja till det i år. Förutom Ukrainas Cirqus Alfon/Teletubbies-karneval skrattade jag en del Franrike och Rumänien (bara titeln på Rumäniens bidrag var ju fantastisk. "Liubi, liubi, I love you").

- Hur kommer det sig att en hel kontinent kan ha så fruktansvärt dålig smak? Afrikanerna och asiaterna måste skratta åt oss.

Kommentarer
Postat av: catrin

1. jag hatar englands bidrag, innerligt. låten, koregrafin, utstyrseln, allt var ju fruktansvärt.
2. the ark var bäst.
3. ukraina & frankrike var bedårande.
4. ESC har blivit ett dåligt skämt. det gör ont i mitt hjärta.

Postat av: valle

Låtar med flygvärdinnor är alltid bra!

2007-05-16 @ 16:11:24
Postat av: Joachimjeanette

Thank you for the informative website

2010-01-19 @ 10:40:51
URL: http://joachimjeanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback