If your life was a movie, what would the soundtrack be?


1. Open your library (iTunes, Winamp, Media Player, iPod, etc)
2. Put it on shuffle
3. Press play
4. For every question, type the song that's playing
5. When you go to a new question, press the next button
6. Don't lie and try to pretend you're cool ...

Opening Credits:

How I Get Over - Aretha Franklin
(klämmig låt, men det känns mer som en slutscen än en inledning)

Waking Up:
Shakespear's Sister - The Smiths
("I'm going to meet the one I love
so please don't stand in my way")

First Day At School:
Battle of the X's - Hell on Wheels

Falling In Love:
10 minuter (för mig själv) - Kent
("allt jag ville säga glömde jag ikväll
allt jag ville vara behöll jag alltid för mig själv")

Fight Song:
Då alla stjärnor föll - Freddie Wadling

Breaking Up:
Assistenten samtalar med Fredrik Åkare - Cornelis Vreeswijk
(Haha! betyder det att jag kommer bli en alkis?)

Prom:
Houses - Cocorosie
(omöjligt att höra vad dom sjunger om... men visst, det blir nog bra)

Life:
Vid din sida - Kent

Mental Breakdown:
Blues för Victor Jara - Cornelis Vreeswijk

Driving:
Patricia's Moving Picture - The Go! Team
(Åh! Perfekt bilåkarpop!)

Flashback:
Walking In The Rain - The Ronettes
(Ohhh... those were the days... kan det bli mer bittersweet?)

Getting back together:
Interzone - Joy Division
(Nja... tror inte det va.)

Wedding:
Corrina, Corrina - Ray Peterson
(Det roligaste med den här låten är att den alltid får mig att tänka på Sven-Ingvars klassikern "Jag ringer på freda'"

Birth of Child:
Gettcho - Weezer
(Ehm... nej)

Final Battle:
(I Love You) For Sentimental Reasons - The Righteous Brothers
(Hjälten ligger sårad på slagfältet...Hjältinnan kommer fram och kysser honom på munnen... jodå, det kan funka!)

Death Scene:

Electricity - The Avalanches
(Ja! En modern dödshymn, bara Verdi kunde vara mer passande)

Funeral Song:
Saturday Waits - Loney, Dear
(Magiskt)

End Credits:
Wilderness - Joy Division

Kommentarer
Postat av: Pete

Yes, en till sånhär rolig lek! Fyllde i min direkt på min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback