Är det så här när man är kär när man är liten, hur blir det då när man blir kär när man blir stor?



Du förför mig och jag
förstör dig eller om
det var tvärtom
jag vet inte men om


du är Clyde ska jag va din Bonnie om
du är Rosie ska jag va din Southside Johnny om
du är Lufsen ska jag va din Lady om
du är Salinger ska jag va ditt mayday för

jag vill
jag vill
jag vill

och lite till och
lite till jag vill



klättra på fasaderna
dansa på estraderna vill
spränga barrikaderna
springa på promenaderna, boulevarderna, esplanaderna för

jag har ett moln i mina byxor
du har knivar, jag har yxor tillsammans kan vi
råna en bank vi kan
kidnappa en pamp
leka att vi har damp eller bara
kasta oss från en ramp
sen kan vi



älska som hundar
älska som katter
älska som bara älsklingar kan
som inte fattat det där med
man hjärta kvinna & kvinna hjärta man säg
kan vi inte bara älska varann och
strunta en sekund i
vad vi är och vad vi har
vart vi går och vart vi ska
lägg dig ner och låt det va







För du förstår jag vill
förklara det som är viktigt jag vill
försvara det som är på riktigt på låtsas är

leken och smeken och vad-var-det-nu-du-hette men

jag vill mer än så
jag vill se dig gå och komma tillbaka
jag vill se dig göra motstånd och bejaka och säga:
I need you, I don't need you
I need you, I don't need you

and all of that jivin' around

and I'll be with you
when the deal goes down and when the
deal goes the 4th time around för att
ingen vågar spela för att
ingen vågar fela
men jag behöver inte fråga för jag
vet att du vågar för jag

förstår ju vad du menar när du säger att
det som förenar såna som oss är att vi
måste fortsätta slåss vi
måste fortsätta dansa & chansa och
skrika & predika och
aldrig ge vika
aldrig svika
våra ideal och våra minnen
våra val och våra sinnen och


allt som vi vill och
allt som vi vill och
allt som vi vill och
allt som vi vill och så
lite, bara lite,






till

Kommentarer
Postat av: Conny

Det låter som om du är ganska kär Valle!

Härligt! Go for it!

Postat av: valle

maybe baby.

2007-10-18 @ 17:04:04
Postat av: Lena

:o
Nu behövs lite insderinfo!

2007-10-19 @ 01:28:57
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: m

lite klyschigt men mycket fint!!! ungefär som jag känner nu också.

2007-10-19 @ 09:06:29
URL: http://cloudatlas.blogg.se
Postat av: Patrik

Åh, det var vackert.

För att inte tala om Bert-titeln på inlägget. Cred!

2007-10-21 @ 13:15:13
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: valle

stort tack till er alla.

2007-10-21 @ 17:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback