En liten berättelse skriven av Valdemar och Catrin den 7:e september 2007

Det har gått dagar nu, är inte riktigt säker på hur många, men dagar har gått.
Jag kan inte minnas vilken dag det var när vi kom hit men jag vet att det var på Peders födelsedag. Festliga festhattar som ingen egentligen ville ha på sej, gummibanden som skar in under hakan. Och värst av allt; hans moster som hade en galen blick och ett fasansfullt skratt.
Rena mardrömmen, men det är dåtid nu och det är alltid bra att stapla erfarenheter. Jag tänker på gubbarna i parken som brukar berätta historier för varandra om saker de upplevt ute till sjöss, en dag kanske jag också skulle bli som en av dem. Med flera städer i mej, alla människor och minnen arkiverade i fel ordning.
Men ännu var jag ung och jag bestämde mig där och då för att inte förspilla fler timmar av mitt liv på födelsedagskalas med lustiga hattar. Och därmed basta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback