"Kanske är jag kär i dig"



Det har skrivits ganska mycket om Jens Lekmans nya skiva "Night falls over Kortedala" den senaste tiden. Den har blivit hyllad och rosad i nästan varenda tidning. Jag var själv på väg att skriva en recension men så kom jag på att jag egentligen inte har så mycket att säga som inte redan sagts.
Jag är bara så glad över att det finns folk som verkligen uppskattar små vardagsromantiska berättelser om att förälska sig i sin frisör, att tvingas agera pojkvän åt sin lesbiska kompis för att blidka hennes pappa och att längta efter att åka ut på landet och spela drive-in bingo på fredagkvällarna. Det ger mig hopp om mänskligheten.
Och till Jens kan jag bara säga så här:
"Kanske är jag kär i dig (but don't tell your dad anything about it)"

Kommentarer
Postat av: Conny Söderström

tackar tackar!... Jo den där texten skrevs i ett rus... jag har haft många såna sen jag började med bloggen... det var länge sen jag skrev nåt innan dess.
Jens Lekman har jag inte lyssnat så mycket på... han kanske finns på youtube... he he... vad finns inte där?
Jag har funderat på en sak med bloggar... om man vill svara på någons kommentar ska man då svara under kommentaren på sidan... jag menar, hur stor är sannolikheten att du kommer gå in och läsa under det inlägget igen... men jag vill ju kommentera... så då skriver jag det under ditt senaste blogginlägg istället... vilket kan verka lite förvirrande för andra som läser din blogg...
hursomhelst är generationsklyftan väldigt intressant. Det är som om varje generation är en evolutionär avknoppning på den föregående... vi kan inte helt sammansmälta... men för varje ny generation tror jag skillnaderna blir mindre och mindre... snart kommer man nog inte känna av dessa gränser lika tydligt... år 2040 kanske... ha ha då lever alla i den virtuella verkligheten... precis som mer än hälften av alla människors nu lever i städer... så kommer då alla människor leva i digital form... och undra hur vi orkade springa omkring i kroppar... så passé!! ha ha. damn nej... jag tror faktiskt vi kommer hålla oss kvar vid kroppen och naturen också... och kanske till och med få lite bättre balans mellan dessa verkligheter. För ibland kan jag hålla med farmor... när min kropp är trött och stel och mina ögon röda och hängiga av datorsurfande... då har det egentligen redan gått lite fel... (fast å andra sidan kan man få dessa symptom även på en konventionell arbetsplats)

Postat av: Lena

Jag har inte hört skivan, jag borde kanske skaffa den?

2007-09-13 @ 10:01:40
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: valle

Lena: Det borde du absolut. Alla borde skaffa den.

2007-09-13 @ 13:26:39
Postat av: Conny

hmmm... damn min mac funkar inte artt ladda ner musik och filmer... inte för att jag pysslar med det... men om jag gjorde det skulle jag vilja lyssna på den där Dylanlåten... och varför inte den här skivan om den är så bra att man verkligen måste köpa den... tänk att nåt kan va så bra... så man måste... verkligen måste köpa nåt... :)
Tack för en trevlig dag ska du ha... jag var trött som en björn efter sommarbetet... men musicerandet friskade upp..

2007-09-16 @ 00:10:27
URL: http://ekotrans.bloggagratis.se
Postat av: valle

Ah, fan vad synd... fast jag sa inte att man måste köpa den, jag sa att alla borde skaffa den, det är skillnad :)
Tack själv, det var mycket trevligt.

2007-09-16 @ 12:27:50
URL: http://imemine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback