En opublicerad text är också en text som Uffe skulle ha sagt

Jag började skriva på ett mastodontinlägg ikväll. Det skulle handla om feminism, om poststrukturalism och om hur dessa ideologier har påverkat varann de senaste femtio åren. Det skulle handla om Simone de Beauvoir, Emma Goldman, Jaques Derrida, Michel Foucault och Ulf Lundell. Bland annat.
Men när jag hade skrivit ungefär två och en halv A4-sida insåg jag följande:

1) Jag är inte tillräckligt insatt för att skriva ett sånt här inlägg. Även om jag vet en del så har jag väldigt mycket att lära. Därför har jag bestämt mig för att jag måste läsa på lite - jag ska plöja några "feministbiblar", jag ska traggla mig igenom Derrida, Foucault och gänget och jag ska studera hur patriarket har speglats i konsten under de senaste femhundra åren. Sen kanske jag kan börja skriva något.
Om jag inte var upptagen med annat så skulle jag väldigt gärna vilja plugga genusvetenskap. Jag kanske gör det när jag är klar med kulturvetenskapen bara för att det är så väldigt intressant.

2) Även om jag skriver ett välgenomtänkt och bra inlägg så kommer inte en jävel orka läsa det. I alla fall inte på en blogg.

Men jag kommer fortsätta arbeta med det här i mån av tid. Och när jag blir klar, om jag blir klar, får ni gärna hojta till så skickar jag en kopia. Vem vet, det kanske blir en bok i slutänden.

Kommentarer
Postat av: Conny

Va!?

orkar ingen läsa långa filosofiska inlägg?

varför har ingen berättat det för mig???

gaaaaaaaaaaah!

Postat av: valle

Haha! Man lär sig nåt nytt varje dag :)

2008-01-29 @ 16:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback