To eat alone

Fan vad det suger att äta själv. Det mesta suger visserligen att göra ensam men inget är så tråkigt som att äta. Det suger att inte ha någon ork eller fantasi till att laga något ordentligt så det blir typ köttbullar & makaroner varenda dag. Det suger att laga skiten, att äta det och sen, det kanske värsta av allt, att diska.

På ett sätt trivs jag med att bo själv. Man kan spela musik mitt i natten utan att någon klagar, man kan gå en hel dag utan att behöva tänka på hur man ser ut osv. Och på ett sätt är jag beroende av ensamheten; om jag ständigt hade människor runt omkring mig skulle jag inte få någonting gjort och jag skulle aldrig få några nya idéer. Jag skulle klara mig i max en vecka i Big Brother-huset. Det känns väldigt konstnärsromantiskt att säga det men faktum är att mina bästa idéer nästan alltid kommer vid femtiden på morgonen när jag har vridit mig i ångest hela natten. Men samtidigt vet jag att det är ohälsosamt för mig att inte träffa några andra människor flera dagar i sträck. Och, som sagt, det är jävligt tråkigt att äta ensam.

Du har fel Moneybrother, det är inte att dö ensam som är svårt - det är att äta ensam.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Sant, det är skittrist att äta ensam, att laga mat ensam, att vara ensam.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback