Jag behöver inte ljus för att se

På min svart-vita färgteve
har nyanserna suddats ut för länge sen
bara svaga konturer av det som var
finns kvar


Dom nya gränserna dras
med raka tydliga streck




Men inne i mig surrar en projektor
fortfarande

scener från ett liv som aldrig kom
men som ändå alltid funnits här
ett liv
som alltid var mycket verkligare
än verkligheten

 *

Jag vill att du slutar fråga efter
vad som är verkligt och vad som är på låtsas
som om det spelade någon roll


låtsaskompisar behöver också födas
för annars dör dom

*

Världen består bara av färger
och ändå finns det dom som envisas med
att måla upp den i en svart del och en vit

Och ibland krävs det att
man blundar för att se

färgerna

Kommentarer
Postat av: Nikolainicoline

Like the site--sorry about the problems with the guestbook though.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback