Ett brev

Jag fick ett brev från min gode vän Petter. Han är i Indien nu och jag kom på att jag saknar honom.

Okej, det var inget brev, det var ett mail men det är roligare att skriva att man har fått ett brev. För det kunde ha varit ett brev, vi brevväxlade faktiskt lite när jag bodde i Motala. Men nu har jag ingen adress att skriva till och man ska nog inte lita på den indiska postgången heller.
Han verkar må bra. Eller som han skriver:
?Livet utan kött, sprit, toapapper, varmvattenduschar, drickbart kranvatten, sanitär tillvaro, bekväma sängar och kaffe är bitvis jobbigt men man inser nu hur bortskämd man varit hela livet.?
Han beskriver också Indien som ?ett Disneyland på LSD som smält samman med en dekadent bondgård.? Och jag har ju aldrig varit i Indien men jag tror ändå jag förstår ungefär vad han menar. Någon gång ska jag också dit. Jag kommer inte kunna dö i frid förrän jag har sett Himalaya och trängt mig fram bland tiggare och turister i New Delhi.

Jag ser fram emot att se honom igen när han kommer hem. Vi har träffats alldeles för sällan dom senaste åren och det kan man väl klandra båda för, men kanske mest honom ändå eftersom jag i alla fall hör av mig ibland, han gör det i princip aldrig. men jag hoppas det blir ändring på det när han kommer tillbaka till Sverige. Om ni vill kan ni förresten läsa om hans äventyr på:
http://www.petterpradesh.com

Det är väldigt intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback