Tralala lilla molntuss - kom hit ska du få en puss!

Tralala lilla molntuss - kom hit ska du få en puss!


I förrgår läste jag något som fick mig att gnugga mig i ögonen och nypa mig i armen för att se om det verkligen var sant. "bob hund är tillbaka!" stod det. Den 1:a September spelar dom på Debaser i Stockholm.
Jag har väntat så länge på den här dagen för trots att det sitter en rökande hund på mitt vänsterbröst sen ett halvår tillbaka har jag fortfarande inte sett dom live. Jag har visserligen sett alla medlemmarna på en scen en gång men då var det som Bergman Rock. Det var visserligen en skitbra spelning, men ändå. Det är inte samma sak. Ni tycker kanske att det är märkligt att jag inte sett bob hund live eftersom dom har gjort fler spelningar än dom flesta band. Men jag började inte lyssna ordentligt på bob hund förrän vintern 2002/2003, när jag gick i 2:an på gymnasiet (under stark påverkan av Markus och Petter som gick i min klass då, och för det är jag dom evigt tacksam).
2003 gjorde dom bara fem spelningar om jag inte minns fel. Jag hade först tänkt åka och se dom på Gröna Lund, men det blev inte av. Sen såg jag att dom skulle komma till Karlstad och spela och såg fram emot det. Men någon vecka innan konserten såg jag att det skulle vara 20-årsgräns. Jag hade precis fyllt 18. Och efter den konserten har medlemmarna ägnat sig åt Bergman Rock och Sci-Fi Skåne. Fram till nu.

I nuläget är det här den enda konserten som har annonserats ut. Men förhoppningsvis får dom mersmak efter den här konserten och åker ut på turné. Egentligen borde jag kanske utgå ifrån att dom gör det och gå och se dom nån annan gång. Den 1:a September är nämligen den dagen jag börjar på Kulturvetarprogrammet också. Och det känns lite dumt att inte vara där första dagen. I och för sig tror jag inte att det är några problem om jag ringer och säger att jag inte kan komma. Men ändå. Jag vågar inte riktigt chansa på att dom gör fler spelningar heller. Det skulle kännas så jävla surt om det visar sig att det här är den enda konserten dom gör i år. Dessutom skulle vara det rätt coolt att se dom på just Debaser. Å andra sidan har jag inte så jävla gott om pengar...

Ja, ja jag ska försöka bestämma mig imorgon.

Kommentarer
Postat av: Jazzkatt

Jag är lite i samma situation. Började gilla bob hund i samband med Stenåldern kan börja och har inte heller sett dem live, de spelade aldrig i närheten av min dåvarande hemstad Jönköping då. Däremot har jag spelat för bob hund som del i ett band som var lunchunderhållning på en vägkrog utmed E4:an där de stannade och käkade, när vi hade spelat klart övervägde jag att gå fram och be om en autograf men ville/vågade inte störa dem i maten.

Det vore jättekul att se dem på fredag men jag tror jag hoppar det och hoppas att de gör fler konserter framöver. Har inte övermycket tid eller pengar och eftersom det inte är förköp får man väl köa tokigt länge för att komma in. Och så är det Håkan i Norrköping på lördag, får ladda för den konserten istället.

Postat av: din nyaste stalker

vilka minnen det här väcker! Jag minns när jag läste den texten, hade väldigt tråkigt en dag och satte mig vid datorn och kollade runt på olika sidor. Det var verkligen en sån där "om du inte gör det kommer du ångra dig resten av livet"-grej. Sen hittade jag på en lam ursäkt att inte åka och hälsa på en kompis den helgen, packade en cykelväska och trampade iväg. Det är kallt i slutet av augusti, speciellt om man glömt liggunderlag, och när man håller på att frysa ihjäl sover man inte mycket, och att cyckla två till dagar utan att ha sovit... Jag var smått svimfärdig väl på konserten. Vem vet kanske var du en av de jag gjorde krokben på, men jag tror inte det, jag gorde bara det på de som gick ut för att prata i sina mobiltelefoner mitt under konserten, de respektlösa jävlarna!

2008-01-31 @ 08:44:25
Postat av: valle

Menar du att cyklade i två dagar för att kunna se spelningen? Det är ju fantastiskt.

Ja, folk som pratar i mobiltelefon under konserter förtjänar att bli fällda så dom lär sig att veta hut!

Roligt att jag har fått en ny stalker också. Glöm bara inte att betala in medlemsavgiften till "The Official Valdemar Fanclub".

2008-01-31 @ 13:25:04
Postat av: dns

ska,ska
Jag måste bara hitta en betalningsmetod som inte äventyrar min anonymitet.

2008-02-01 @ 21:53:00
Postat av: hej igen

ingenting med saken att göra, men eftersom jag började skriva här. Jag har en liten fundering, säger hm, till exempel den gula dörren, dig något?

2008-02-06 @ 09:46:54
Postat av: valle

den gula dörren? Nej... det säger mig faktiskt ingenting. Borde det göra det?

2008-02-06 @ 12:39:08
Postat av: Anonym

Näe, det var bara något du skrev som fick mig att undra. Men då var det inget, och jag ska sluta att ta upp din tid med idiotiska frågor.

2008-02-06 @ 15:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback