Gott och blandat vecka 5

Jag håller på och letar efter en lägenhet, det går sådär. Nästa vecka ska jag kolla på en i närheten av universitet. Den är visserligen ganska liten men å andra sidan är hyran billig. Och jag är ganska liten också så jag behöver inte så mycket plats. Den här veckan har det tapetserats i lägenheten jag delar med två andra för tillfället. Det innebär att det har varit väldigt trångt i några dagar och det i sin tur är väl kanske en bidragande orsak till at jag känner att jag borde hitta något eget snart.

Appropå ingenting så har jag världens längsta halsduk. Den är säkert tre meter lång. Jag känner mig lite som en polarforskare när jag tar på mig den. Men vad gör man inte för att se ut som en äkta rödvinsbohem?

Här kommer några saker som gjort mig glad denna vecka:


1. Mat: Soppa - Jag känner mig lite stolt eftersom jag lagade till en jättegod soppa igår. Jag funderar lite på att laga till en jättesats och bjuda på på torget så alla kan se, eller rättare sagt smaka, vilken utmärkt kock jag är. 

2. Teveprogram: Malmvägen - Det är rätt skönt att se att dokusåpor inte måste gå ut på att förudmjuka människor så mycket som möjligt. Malmvägenprojektet är en bra idé och rätt kul att se på också.

3. Bok: The Curious Incident of the Dog In the Nighttime by Mark Haddon - Huvudpersonen som också är berättare har Aspbergers syndrom vilket bl.a. innebär att han tolkar allting bokstavligt, har svårigheter med att avläsa ansiktsuttryck och är oförmögen att ljuga. Väldigt bra bok faktiskt, läs!

4. Musikvideo: Jenny Wilson - Let My shoes Lead Me Forward - Kul video, bra låt. Kanske ska köpa Jenny Wilsons skiva eller nåt med First Floor Power. Undrar förresten vem som är mest skollärarinna av Jenny Wilson och Frida Hyvönen?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback