Honey pie

Så var det måndag igen då. Jag ska försöka sammanfatta dom senaste dagarnas händelser lite kort och koncist utan att snöa in på en massa detaljer.
I torsdags köpte jag ett munspel, ett nothäfte med alla beatleslåtar och lite kläder. Det är skönt med munspel, rätt lätt att lära sig spela och lätt att ta med till skillnad från ett piano. Om jag bara kunde förstå varför alla glor på mig sådär när jag sitter och spelar på biblioteket och på bussen.* Sen var jag och kollade på lägenheten som jag planerar att flytta in i. Lyckades virra bort mig lite på vägen dit, vilket bör ses som en bedrift eftersom det egentligen inte alls är svårt att hitta till den. Den var... liten, men rätt mysig och nyrenoverad. Så jag har beslutat mig för att ta den, om jag får cellskräck får jag väl försöka få tag i nåt annat till hösten. I början av mars flyttar jag in.
I fredags drog jag över till Karlskoga och hälsade på Tobbe. Vi spelade in en av mina sånger som faktiskt blev bättre än jag hade kunnat förvänta mig. Sen körde vi ett Beatles-medley vilket var enormt kul.
Sen blev det lördag och jag återvände till Karlstad, gick på föreställningen "Vem har lurat alla barnen" tillsammans med Lena och modern. Den var bra, riktigt bra t.o.m. och jag vet att alla andra tycker det också men jag måste bara få säga att Laleh är otroligt charmig. När jag återvände till lägenheten var det fest, det dracks rödvin och filosoferades om livet och döden och tatueringar. Jag fattar inte vad det är men jag blir alltid så trött av rödvin nuförtiden, svunna äro dom dagarna då alkoholens inverkan hade en euforisk lyster numer tyckes det enbart spä på den allestädes närvarande melankolin. Eller nåt.
Från rödvin är inte steget långt till Carl-Johan Vallgren. jag håller på och läser "Den vidunderliga kärleken" nu. jag vet inte riktigt om det är en drift med eller en hyllning till 1800-talets romantiska epos. Jag menar kan man verkligen skriva saker som "hennes hy var vit såsom mjölk och hennes ögon som två djupa brunnar" ( det är inget korrekt citat eftersom jag inte har boken här men det är i den stilen i alla fall). Kan man verkligen skriva så idag och mena allvar?
Bakfyllesöndagen ägnades som så många andra bakfyllesöndagar åt filmtittande. Först "Crash", en amerikansk film, som var mycket bra. Sen "Stockholm Boogie". en solklar kalkon men i alla fall en rätt underhållande sådan. Lite kul var det att dom spelat in en "bakom kulisserna"-film ör att fylla ut eftersom den egentliga filmen var så kort. 


*OBS: Detta är ett skämt. Du får skratta om du vill men om du inte tyckte det var roligt går det också bra att låta bli. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback