Ta mig till kärlek, ta mig till dans...

Ge mig nåt som tar mig någonstans! För jag behöver få springa fram och tillbaka på midnattsgatorna, jag behöver få dansa utan några tankar på morgondagen osv. Bara för att det var så himla längesen jag gjorde nåt sånt. Nuförtiden blir det mest bara att man sitter och disskuterar. Och det kan ju vara kul. Ibland. Men ibland känner jag mig bara trött och uttråkad.

På lördag ska jag upp till Östersund på trettioårskaberas. Det blir nog kul och förhoppningsvis kanske det kan bjuda på lite dans också. Men det grämer mig ändå lite att jag missar en skakonsert här i Karlstad med "Lord Eddy and the Thugs". Dom var grymma när dom spelade på treöresfestivalen förra året har jag för mig. Men jag kan blanda ihop dom med några andra också, mina minnen från den dagen är ganska dimmiga. (Förresten tycker jag att treöresfestivalen borde byta namn till "På kanelen i kanalen-festivalen".)

Imorgon har jag tenta i fonetik och jag borde nog läsa på inför den istället för att bara sitta här och ordbajsa. Men jag har inte riktigt motivationen, även om fonetik kan vara riktigt kul faktiskt.

Och idag upptäckte jag att värsta grymma tjejen går i min klass. Varför har jag inte lagt märke till henne tidigare? Jag vet inte ens vad hon heter. Och fråga efter hennes namn tror jag inte att jag ska, för jag är lite rädd att hon ska heta nåt som inte låter bra. Tralala. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback