It's the working, the working, just the working life...

Jag har jobbat idag. Det var inget roligt. Så här ligger det till: Man stiger upp på morgonen. Man åker bil till en stor lagerlokal i Ekshärad. Sen står man där och drar bort dåliga blad på vitkålshuvuden som man sedan lägger i säckar och staplar på en rullvagn. Samtidigt som man gör detta så står man och fryser utav bara helvete. Sen äter man lunch. Sen går man ut och gör samma sak i några timmar till. Sen åker man hem.

Det värsta är faktiskt inte själva jobbet. Jag kan stå ute på en åker och göra ungefär samma sak och tycka att det är helt okej. Det värsta är det faktum att man står inne i ett stort fult lager med en massa fula maskiner runtomkring sig. Man kan försöka ignorera det genom att tänka på något annat. Det kan, i bästa fall, gå bra i några timmar. Men till slut går det inte längre. Jag mår psykiskt dåligt av fabriker och lagerlokaler. Det kan tyckas löjligt men det får mig att känna att jag har fastnat i den här jävla bruksvärlden. Allt det där som jag hela livet har velat komma bort ifrån. Jag vill inte att mitt liv ska bli som i Bruce Springsteens "The Factory".

Jag blev som "dom andra".

Kommentarer
Postat av: S

Oooouh, been there... och jag förstår dig PRECIS.

Postat av: wars not make one great

haha du jobbar i ekshärad. det tyckte jag var roligt :)

2006-01-07 @ 00:01:43
Postat av: valle

Det kanske låter roligt. men tro mig, det är det inte.

2006-01-07 @ 00:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback