Underskattade låtar av ett kanske något överskattat band

Jag snackar om Fab Four. The Beatles. En del låtar är ju totalt sönderspelade, men det finns också en del i mitt tycke något underskattade låtar. Jag är inte direkt någon Beatles-expert, det finns en hel del låtar, främst tidiga, som jag aldrig har hört. Men därför får ni gärna hjälpa mig och komma med egna förslag.
Upphovsman och vilken skiva låten ifråga kan hittas på står inom parentes.

Underskattade låtar av ett kanske något överskattat band



1. Rain (Lennon/McCartney, B-sida till Paperback Writer/Past masters vol. 2 )
2. Octopus's Garden (Starr, Abbey Road)
3. For You Blue (Harrison, Let it Be - Naked)
4. Blackbird (McCartney, The Beatles)
5. No Reply (Lennon, For Sale)
6. Honey Pie (McCartney, The Beatles)
7. I Will (McCartney, The Beatles)
8. Hapiness Is A warm Gun (Lennon, The Beatles)
9. Here Comes The Sun (Harrison, Abbey Road)
10. The Ballad of John and Yoko (Lennon, singel/1)
11. Two of Us (Lennon/McCartney, Let It Be)
12. Michelle (McCartney, Rubber Soul)
13. Nowhere Man (Lennon, Rubber Soul)
14 Girl (Lennon, Rubber Soul)
15. She said She Said (Lennon, Revolver)

 

Kommentarer
Postat av: Cassius Clay

fin lista!

jag tycker att The ballad of John and Yoko ska vara etta, eftersom det är Beatles bästa låt..

eller nästbäst dårå, efter A day in the life.. men, what so ever.. saknar Norwegian wood.. men den kanske inte är så underskattad.. hej, hej!

Postat av: valle

Tvekade om jag skulle ta med Norwegian Wood, men som sagt kanske inte så underskattad.
The Ballad of John and Yoko är lätt en av Beatles bästa låtar i alla fall.

2006-07-31 @ 21:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback