Dagens låt 3/11 2006

Idag har jag köpt ett par mockaskor och några cd-skivor. Magnus Carlson - Ett kungarike för en kram, Bob Dylan - Street Legal och Leonard Cohen - The Essential. Den sistnämnda kostade 199 spänn, det var förvisso en dubbel men det går säkert att hitta en liknande samling mycket billigare. Det var bara det att jag blev så otroligt sugen på att köpa en Cohen-skiva, jag hade nämligen ingen skiva med Cohen och det är lite skandal faktiskt eftersom jag gillar honom så mycket. Men nu har jag det. 

Dagens låt är:

Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat

Jag älskar allt med den här låten. Han uppgivna röst, bakgrundskörerna, gitarrspelet... På en Cohen-skiva som pappa har skriver han i en kommentar till den här låten att han hade en regnrock som fick honom att se ut som en spindel. Jag tycker det är en väldigt rolig liknelse. 

"Jane came by with a lock of your hair
she said that you gave it to her
that night when you planned to go clear
did you ever go clear?"


Sincerely, V. Möller 

Kommentarer
Postat av: Advanced Games

I kinda like it. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback