Svaren

Jag hade en tävling här för några dagar sen men eftersom man egentligen inte kan tävla i musik så har jag bestämt mig för att kora alla tre deltagare till vinnare. Eftersom jag är en fattig student kan jag inte betala ut några prispengar men på begäran kan jag kanske skriva ett diplom som ni kan rama upp på väggen.


1. F.ö. stal hon mitt hjärta - bob hund

2. "En gång hade jag en tjej, eller ska jag kanske säga att det var hon som hade mig." (I once had a girl or should I say; she once had me?) - Norwegian Wood - The Beatles

3. "Redan när jag bara var en pojke så förvirrade du mig" (When I was a boy I was indebted by you) - Dog On Wheels - Belle & Sebastian

4.  "med dina källarkläder och ditt spöklika ansikte" (with your basement clothes and your hollow face) - Sad-Eyed Lady of The Lowlands - Bob Dylan

5. "En varm, hemsökt sommar" (One soft infested summer) - Backstreets - Bruce Springsteen

6. "satte (du) mig i baksätet och tog mig på en tur" - En Midsommarnattsdröm - Håkan Hellström

7. "Jag räknade bilarna på motorvägen och vi skrattade och spelade spel med våra ansikten" (Counting the cars on the (New Jersey) Turnpike... Laughing (on the bus) playing games with our faces) - America - Simon & Garfunkel

8. "vi var förtrollade av leken och av livets idé" - AB Stockholmshem - Peggy lejonhjärta

9. "Det känns som att det var så längesen, eller var det igår" (It feels long ago, or was it yesterday?) - When We Were Winning (Long version) - Broder Daniel

10. "vi låg på golvet och lärde oss vad våra kroppar var till för" (As we would lay and learn what each other body's were for) - The King Of Carrot Flowers - Neutral Milk Hotel

11. "Minns du den gången då du körde en hel natt bara för att möta mig i gryningen?" (Remember the time you drove all night just to met me in the morning) - First Day of My Life - Bright Eyes

12. "minns du den gången då jag försökte rädda en duva som hade skadat vingen men dagen efter hade en gatukatt varit där och tagit den." (Hey remember that time I tried to save a pigeon with a broken wing, a street cat got him by morning) - That Time - Regina Spektor

13. "Det var en gång, det var en fest" - Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig - Håkan Hellström

14. "Jag kunde inte bry mig om vad jag sa eller gjorde där" (I couldn't care what to say or do around here) - Let's Leave - The Plan

15. "Vi smög från festen" - Vi kommer att ses igen - Magnus Carlson

16. "trots att vi hört alla historier om hur svarttaxichaufförer kör" (Well I heard all those stories about the black cabs and the way they drive) - Black Cab - Jens Lekman

17.  "ramlade vi in i en taxi" - Ramlar - Håkan Hellström

18. "Prata inte, lägg bara ditt huvud på min axel" - Don't talk, Put Your Head On My Shoulder - Beach Boys

19. "Sov på min arm" - Nocturne - Evert Taube

20. "Återigen grydde dagen mot din bleka skuldra och ditt hår flöt över kudden" - Jag ger dig min morgon - Fred Åkerström

21. "som en sovande gyllene storm" (Like a sleepy golden storm) - That's No Way To Say Goodbye - Leonard Cohen

22. "när jag blir gammal och tappar mitt hår" (when I get older losing my hair) - When I'm 64 - Beatles

23. "Vi kan leva för evigt i natt, tänk inte på morgondagen" (Tonight we can live forever, let's not think about tomorrow) - Don't Talk Put Your Head On My Shoulder - Beach Boys

24. "Men så en dag vred du försiktigt runt nyckeln till bakdörren och lämnade bara efter dig ett papper som du hoppades skulle förklara allt." (Quietly turning the backdoor key... leaving the note that she hope would say more) - She's leaving home - Beatles 

25. Och nu famlar jag bara runt i blindo, när jag insåg att jag hade gjort fel var du redan borta (Now I seem blindfolded, I just tag a long. When I found out that I did wrong, baby you were gone) - They're building walls around us - Moneybrother

26. Igår fick jag ett brev från dig om den tiden då dörrhandaget gick sönder. Du frågade hur jag mår nu, ska det föreställa något sorts skämt? (Yes, I received your letter yesterday (about the time the doorknob broke) When you asked how I was doing, was that some kind of joke?) - Desolation Row - Bob Dylan


Kommentarer
Postat av: den riktiga maria

hehe tack! :)

2006-11-16 @ 15:41:39
Postat av: Bredealbertine

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback