Torsdagsmixen med Valle

Jag har äntligen packat upp alla mina cd-skivor som har legat nerpackade i lådor i en dryg månad nu. Anledningen till att jag inte har gjort det tidigare är att jag inte hade någon hylla att ha dom i fram till för typ en vecka sen. Jag behöver dock fortfarande köpa till ett hyllplan. Väldigt skönt att ha skivorna uppe i alla fall. (Fast jag hittar inte Too-Rye-Ay skivan med Dexy's, hoppas den dyker upp).
När jag höll på och rotade bland skivorna hittade jag en blandskiva som jag brände för ungefär ett och ett halvt år sen. Det var väldigt kul att lyssna igenom den, det väckte många minnen. Tanken verkar ha varit att göra någon sorts partyskiva eftersom det är mest upptempo-låtar.
Så idag blir det istället för dagens låt: förvirring! Nämligen en massa låtar, så här ser låtlistan ut:

1. Ställ till med kalas - Stefan Sundström
2. Twist & Shout - The Beatles
3. Nights Are Mine - Bad Cash Quartet
4. Demons - Laakso

5. Rosalita (Come Out Tonight) - Bruce Springsteen

6. You are The Light (By Which I Travel Into This And That) - Jens Lekman

7. Funk You! - Bremen Brotröster GMBH

8. Hey Ya! - Outkast

9. Apple Of My Eye - Ed Harcourt

10. New Direction - David & The Citizens

11. Rainy Day Women #12 & 35 - Bob Dylan

12. Fiesta - The Pogues

13. Junior Kickstart - The Go! Team

14. Kom igen Lena - Håkan Hellström

15. Come On Eileen - Dexy's Midnight Runners

16. Stormy Weather - Moneybrother

17. Quarter To Three - Bruce Springsteen

18. There Is A Light That Never Goes Out - The Smiths


För i övrigt så har jag sålt min själ och köpt Aftonbladet idag. Anledningen var att man fick med Amelie Från Montmartre på DVD på köpet och det kunde jag såklart inte motstå.


Kommentarer
Postat av: Jazzkatt

Mycket mycket mycket mycket mycket fin lista!!

Postat av: Jazzkatt

Tack för Amelie från Montmartre-tipset, jag köpte Aftonbladet ikväll.

Och på tal om Quarter to three har jag precis postat ett blogginlägg om den låten!

2006-11-02 @ 20:38:35
URL: http://jazzkatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback