Böcker jag ska läsa

Det finns så sjukt mycket böcker jag vill läsa. Tyvärr hinner jag sällan läsa det jag verkligen vill eftersom jag blir dränkt i kurslitteratur hela tiden (som visserligen är bra, men det blir ju automatiskt jobbigt när det är något man måste läsa). Så här är en lista i alla fall, så jag inte glömmer alla böcker:

Drömfakulteten - Sara Stridsberg
Kallocain - Karin Boye
Från Vittsjö till världen - Gustav Fridolin
Fans - Fredrik Strage
Jack - Ulf Lundell
Glaskupan - Sylvia Plath
På drift - Jack Keraouc
Charles Bukowski - typ allt
John Ajvide Lindqvist - allt här också
Haruki Murakami - Elefanten som försvann och andra historier
Fjodor Dostojevskij - Anteckningar från ett källarhål (någon gång ska jag fösöka läsa Idioten igen och Bröderna Karamazov också, men inte idag)
J.D. Salinger - Räddaren i nöden
Klas Östergren - Gentlemen, Gangsters
Ray Bradbury - Farenheit 451

Plus en hel del som jag säkert har glömt just nu. Så snälla, ge mig inga boktips! jag har fullt upp det närmaste året i alla fall.


Kommentarer
Postat av: evans

P O Enquists Kapten Nemos bibliotek är en knepig, men bra bok, som man kanske måste läsa två gånger för att riktigt fatta, men eftersom du har med både Boye och Dostojevskij på din lista, så tipsar jag om denna :-)

Postat av: valle

jo, den borde jag kanske ocksa läsa. jag tror jag har läst nagonting av Enqvist men jag minns inte vad...
tack för tipset!

2006-10-03 @ 23:46:44
Postat av: maria

åh jag skulle LÄTT kunna göra en sån här lista fem gånger så lång. det pinsamma är att jag HAR hundra miljarder böcker som jag köpt men aldrig läst. men jag tänkte precis på det, när jag tog fram frukostkanelbullarna (kanelbullens dag!) ur skafferiet, att jag kommit in i bokslukarperiod nu, för första gången på kanske 7 år. jag har läst ut bukowskis novellsamling, nu strax klar med Postverket. tar kanske cora sandel, alberteserien nu. den är iofs svinlång, tre böcker, men den verkar precis vad jag vill ha nu. "en ung kvinnas väg från ett liv i norge till ett fattigt konstnärsliv i paris och hennes svåra väg till självständighet". typ. :) hörs kram

2006-10-04 @ 10:00:35
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com
Postat av: Nillas

"Elefanten som försvann..." är inte jättebra, så den behöver du inte prioritera.

2006-10-04 @ 10:37:45
URL: http://sandinniklaseyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback