Fördomar

Det har gått ett dygn sen Alliansen vann valet. Jag känner mig fortfarande ledsen och besviken men det är inte mycket att göra åt. Nästa val får ni rösta på Thunder Party istället, mitt och Marias nystartade parti. Vi lovar fred, glädje och små knappar som det står "I love Edinburgh" på till alla.  Partiprogram kommer inom kort.
Men något som är ännu värre än att alliansen vann och som jag verkligen inte kan smälta är att Sverigedemokraterna fick så jävla mycket röster. Tack och lov kom dom inte in i riksdagen i alla fall, men tredje största partiet i Landskrona! Och de kommer få in folk i åtskilliga kommuner, Karlstad bl.a. Herregud, vart fan är vi på väg egentligen.
Kollar på musikministeriet på svt. Dom snackar om "kvinnligt" och "manligt" inom musiken. Ett flertal personer som jobbar på olika reklamradiokanaler hävdar att det finns specifik kvinnlig och manlig musik. Dom gör också ett test som ska bevisa det. Det intressanta är dock när dom frågar en reklamradiosnubbe vad det kan bero på, han svarar: "Nej... det vet jag inte. Vi gör ju bara undersökningar..."
Kanske kan det vara så att han innerst inne vet att det är han och hans kollegor som hjälper till att skapa dom här fördomarna. Genom att bara spela artister som har funnit sig i dom här könsrollerna visar dom tydligt för lyssnarna hur det ligger till. Om dom vågade spela ett band som till exempel Sahara Hotnights (inte för att jag har så mycket till övers för Sahara Hotnights men dom vågar ju i alla fall vara självständiga) kanske dom skulle kunna bryta dom här könsmönstren.
Just det, jag glömde, dom spelar ju Pink. Och hon är ju såååå cool och självständig. Fan vad jag hatar Pink.

Ibland känns det som jag har vaknat upp i en värld där det plötsligt är helt naturligt och självklart att invandrare inte får några jobb och att kvinnor ska stå och se söta ut. Eller drömmer jag bara?

Kommentarer
Postat av: caroline

jag gillar inte heller alliansen något vidare jag tror att de kommer att öka klyftorna i samhället och extra illa är det ju för mig som är arbetslös

Postat av: maggie

bra skrivet. jag är så trött på sådana där undersökningar; det är ju så enkelt att belägga sina teorier med personligt utvalda "vetenskapliga" fakta. tröttsamt!

2006-09-19 @ 17:26:15
URL: http://fusillimaggie.blogspot.com
Postat av: maria

i love edinburgh!! :D

ja fy fan vad jag hatar pink. men hon sa ju en bra sak, hon verkar ha självinsikt, hon sa det om att om hon skulle gå en egen väg så gjorde hon fel från början för hon skrev på för ett majorbolag när hon var 16. hon verkar lite vettig ändå.

2006-09-22 @ 13:40:11
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com
Postat av: catrin

hey hey.
vilket bra inlägg, eller vafan det heter.
alliansen & sverigedemokraterna är skrämmande ja. mucho. ska bli läskigt och spännande att se vad dom gör på fredag. alliansen alltså.

manligt och kvinnligt är så överskattat. mänskligt känns bättre, även fast människor i största allmänhet är svin. så svinigt är kanske det mest korrekta att säga. svinigt inom musiken. hrm.
ey, mobba inte pink. hennes musik må vara kass, men tjejen har smarta åsikter.

2006-10-03 @ 20:50:34
Postat av: catrin

hey hey.
vilket bra inlägg, eller vafan det heter.
alliansen & sverigedemokraterna är skrämmande ja. mucho. ska bli läskigt och spännande att se vad dom gör på fredag. alliansen alltså.

manligt och kvinnligt är så överskattat. mänskligt känns bättre, även fast människor i största allmänhet är svin. så svinigt är kanske det mest korrekta att säga. svinigt inom musiken. hrm.
ey, mobba inte pink. hennes musik må vara kass, men tjejen har smarta åsikter.

2006-10-03 @ 20:51:28
URL: http://jagtyckerinteomfiskbullar.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj. jag stammar. oopsi.

2006-10-03 @ 20:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback