Vad vet du om Valdemar?

Två av mina favoritbloggare, Maria och Patrik, har båda haft tävlingar på senaste tiden där man ska se hur väl man känner dem. Och jag vill ju inte vara sämre. Så därför kommer här en liten gissningslek. Reglerna är enkla: Alla är välkomna att deltaga (undantaget min familj som jag tror kan svaren på de flesta frågorna) och alla medel är tillåtna. Ni får med andra ord komma hit och rota i mina sopor, ringa och hota mina föräldrar osv. Fast det enklaste sättet kanske är att bara leta i bloggen (vilket är lättare sagt än gjort eftersom det mesta har hamnat under kategorin "allmänt"). Jag är dock inte säker på att ni hittar alla svar i bloggen. Eller rättare sagt; jag är rätt säker på att ni inte gör det. Men några kan ni nog hitta i alla fall. Resten får ni klara med hjälp av intuition och detektivarbete.

Tävlingen pågår till och med söndagen den 2:a september. 1:a pris är ett paket fullt med överraskningar.


1. I vilket av följande länder har Valdemar inte varit?

a) Egypten
b) Turkiet
c) Marocko
d) Singapore


2. I vilken av följande städer har Valdemar inte varit full?

a) Oslo
b) Göteborg
c) Rom
d) Sydney


3. Vilka berömda ord yttrade Valdemar till sin syster första gången han fick se henne?

a) "BLÄ! BLOD!"
b) "MAMMA! FUL!"
c) "PAPPA TITTA!"
d) "DÄ GIS!"


4. I vilket instrument har Valdemar inte tagit lektioner?

a) Piano
b) trummor
c) gitarr
d) trombon


5. Från vilket land kom Valdemars morfar?

a) Finland
b) Estland
c) Lettland
d) Litauen


6. Vilken är Valdemars favoritbakelse?

a) Muffins
b) Morotskaka
c) Kanelbullar
d) sockerkaka


7) Vilket av följande motiv har Valdemar låtit tatuera på bröstet?

a) Peace-märket
b) Yin & Yang-symbolen
c) Fantomens goda märke
d) bob hund-hunden


8) Vad har Valdemar aldrig testat?

a) hoppa bungyjump
b) Snus
c) Kareoke
d) flyga luftballong


9. Vilken artist/band har Valdemar aldrig sett live?

a) Bob Dylan
b) Bruce Springsteen
c) Kent
d) Broder Daniel


10. Vad av följande brukar kunna ske när Valdemar har fått sig lite för mycket innanför västen?

a) Han börjar springa baklänges och skriker "Den här gången ska jag fanimig slå världsrekordet i att springa baklänges!"
b) Han börjar citera sin gamle barndomsidol Lennart Hellsing.
c) Han börjar missbruka sin mobiltelefon genom att ringa massor av samtal och skicka massor av sms.
d) Han blandar sig i disskusioner utan att ha en aning om vad de handlar om vilket leder till att alla i sällskapet ser på honom med höjda ögonbryn och undrar vad den där killen vill egentligen.


Utslagsfråga: Hur många Bruce Springsteen-skivor finns i Valdemars ägo?


Lycka till!

Kommentarer
Postat av: thisismycat

1. C
2. C
3. D
4. B
5. B
6. B
7. D
8. A
9. B
10. D
Utslag: 19

Postat av: jazzkatt

1. D
2. C
3. D
4. C
5. A
6. B
7. D
8. D
9. D
10. B
Utslag: 23

2007-08-29 @ 21:39:47
URL: http://jazzkatt.blogspot.com
Postat av: wild swans


1. D
2. C
3. A
4. B
5. B
6. B
7. B
8. A
9. D
10. C
18 st.

2007-08-29 @ 21:47:07
Postat av: Lena

Surt att jag inte får vara med och svara, jag tror att jag hade kunnat ganska många! Men jag måste säga att det är ju en fråga som är lite av en kuggfråga.
Förresten, ett tips till alla som vill delta, eftersom jag ingår i familjen får jag inte svara, men det är ju tillåtet för er att ta hjälp av mig.

2007-08-30 @ 09:34:46
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: Niklas

I don't know SHIT!

2007-08-30 @ 10:34:01
URL: http://sandinniklaseyes,blogspot.com
Postat av: catrin

jag bara gissar hejvilt nu, tror jag, men man kan ju alltid testa liksom:
1.D
2.A
3.D
4.B
5.A
6.B
7.C
8.A
9.B
10.D
Utslagsfrågan: 22
jag tjuvkikade en hel del på dom andras svar(förlåt!), men vågade vara lite modig och självständig också.
jippie yay!

2007-08-30 @ 21:16:01
URL: http://jagtyckerinteomfiskbullar.blogg.se
Postat av: rad

ps : that the truth about nico , he ill person , and you will be the next for him , for he done rude picture as he done to olivia , he weak and so mean , he bother people , he so evil , dont give him chance for paly with your tits and ass , as rude pics
you can read that
good for you Nico , you smart because of you know pics you make of Olivia ,that work was help for Olivia love you more and more , really for me as i am was her boyfriend , that work was very rude , i think that you very weak person , you only can hurt people here on net and you only can insulte people like you said : asshole , only here on net , are that is not work for a son of the bitch
http://www.nico.se/bilder/billboard11c18663de868d9df5e10adb27815f47.jpg
you know i dont care any more about that bitch , but if you insute me again , will shot your head really
i think you was make pics for your mom like this picture
you weak and so bad person , i think you will sell sweden after somone need only slap your face
but you are lucky , she break up with me and tell you that , coz she love you , love things you done for her , love you not me , if you insulte me again , will fuck you and your mom dead one .

2007-08-31 @ 01:05:29
Postat av: thisismycat

hahaha. vad har du gjort!?

2007-08-31 @ 07:48:30
URL: http://thisismycat.blogspot.com
Postat av: Niklas

Wow, kommentaren från rad där är ju en potentiell detektivgåta. Den där Nico verkar ju finnas på riktigt, och namnet Olivia nämns faktiskt i hans blogg... Valle, ta tag i detta! Jag vet att det finns en liten detektiv inom dig som vill komma ut!

2007-08-31 @ 10:24:03
Postat av: valle

Dear Mr. Rad
I'm terribly sorry but it seems like there have been some kind of misunderstanding. My name is not Nico and I don't know anybody named Olivia. About the picture I can only tell you that I have never seen it before.
But I wish you good luck in your further investigations and hope that you someday will find the right guy!
yours truly
Valdemar

2007-08-31 @ 17:22:49
Postat av: maria

oj oj jag är stressad som fan mpste packa åker om ett par timmar, fan jag glömde helt bruce-biljetterna! åhh hoppas du var vaken?
här är mina stressade svar:
1d
2c
3d
4b
5a
6b
7c
8d
9b
10 jag säger samtliga. fast främst b kanske.
utslagsfråga: 15 förutsatt att du räknar boxar som en.

2007-09-01 @ 10:46:56
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com
Postat av: maria

eller vafan du har väl ingen tatuering? har du det?
ag ändrar mitt svar till att du inte har det!
sen undrar jag hur gammal din syster är..men tror ni är ganska lika gamla..eller.. så kan du inte ha pratat så jäkla mycket..åh jag vet itne! :)

2007-09-01 @ 10:49:51
Postat av: Conny Söderström

gah.... jag var lite sen... hmmm jag tror inte jag kunde särskilt många rågor... det betyder att jag känner dig rätt dåligt. Nästa år kan du väl göra det igen så ska jag ha bättre koll. Jag vågar inte ens skicka förslag på svar.
Hursomhelst verkar du haft bra variation i dit liv så här långt.

2007-09-02 @ 00:14:01
URL: http://ekotrans.bloggagratis.se/
Postat av: Lena

Maria, min brors syster är drygt två år yngre.

2007-09-02 @ 10:47:52
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: Lena

Nu antar jag att tävlingen är slut, därför tänker jag testa på det här. Jag vill gärna veta hur mycket jag kunde sen!
1 b
2 a
3 d
4 b
5 c
6 b
7 d
8 a
9 d
10 alla
Utslagsfråga 12

2007-09-02 @ 10:53:18
URL: http://moeller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback