Emmaboda revisited

Det gick något rykte i somras om att det nu var det defintivt sista året för Emmabodafestivalen. Och om det ändå, mot all förmodan, skulle bli en festival även nästa år så skulle den se rejält annorlunda ut.

Nu får jag ett mail från Emmabodafestivalen och allt ser ut precis som vanligt. Okej, de lovar lite nyheter bl.a. ett "indiedagis" (vad nu det ska betyda) och ett danstält och priset ska tydligen bli lite billigare. Men artistuppställningen så här långt ser väl ut ungefär som man förväntar sig:

Raised Fist (punk)
Familjen (electropop/techno)
Detektivbyrån (Ameliépop)
Miss Li (Pianodamp-pop)
Those Dancing Days (ännu mera pop)
Early To Bed ("storslagen arenapop")
Perkele (oipunk - fråga mig inte vad det är)
Gatans lag (mer punk)
Dream Boy (powerpop/collegepunk)
Thermostatic (tv-spelsmusik)
CK (experimentell hiphop/pop)
Tikkle Me (electropop)
Almedal (Håkan Hellström-pop)
Hästpojken (Bad Cash Quartet-pop)


Jag menar, kan det bli mer Emmabodafestival än så?

Man kan åtminstone lugnt andas ut och konstatera att det inte har blivit nåt nytt Sweden Rock i Rasslebygd. Så vi ses väl igen framför någon av scenerna, i skogen eller på ängen. Jag kommer i alla fall med största sannolikhet stå där med en bag-in-box i handen, gummistövlar på fötterna och ett fånigt leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: andrea

Fast lite mer punk än vanligt va? Dom kanske har slagit ihop den vanliga (eller ja den ska ju vara död, men den nya vanliga) med Rasslepunk som var förra året? Där bla. Perkele spelade

Postat av: valle

jo, det stämmer nog.

2007-12-20 @ 12:16:48
Postat av: thisismycat

Oh, det där såg inte trevligt. Ett bra band av alla dessa.
Vi åkte förbi Emmaboda i somras, men gick aldrig på festivalen. Kanske borde ha gjort det, jag vet inte när chansen att se Dinosaur JR kommer uppstå igen.
Dessutom tror jag att jag är för gammal för det där.

2007-12-20 @ 12:17:08
URL: http://thisismycat.blogspot.com
Postat av: valle

jag tycker det är 6-7 hyfsat bra band. Dock inget hittills som jag känner att jag verkligen måste se, men det kanske kommer.

2007-12-20 @ 12:22:28
Postat av: Jonatan

kanske borde man åka på emmaboda nästa år, var ett tag sen man var där sist. Bara dåliga band (förutom Häspojken) dock.

2007-12-20 @ 22:43:50
URL: http://koksilasten.blogg.se/
Postat av: Niklas

För mycket punk, för lite twee. Jag står över.

2007-12-20 @ 23:24:11
URL: http://sandinniklaseyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback