Flum

I fredags var jag på universitetet och hade ett bokbord för Miljöpartiet/Gröna Studenter tillsammans med Karin. Intresset var väl inte skyhögt om jag säger så. Det var väl några stycken som kom fram och tog broschyrer men de flesta gick snabbt förbi och vek undan med blicken. Jag klandrar dem inte. Det är precis så jag själv brukar göra när jag får syn på någon som ska försöka övertyga mig om nåt. I synnerhet på universitetet där det nästan varenda dag står någon från 3 eller Vodafone eller whatever och försöker lura på en saker.
Men det lite roliga är att när jag och Martin hade bokbord idag, på Sundsta-Älvkullegymnasiet, så var det väldigt många som var intresserade. Vi fick till och med 3 nya medlemmar utan att ens vara påstridiga. Det kan ju förstås bero på det är ett estetgymnasium. Esteter har ju som bekant en viss dragning åt vänster eller miljöpartihållet. Men det var ändå en positiv överraskning.

Det kändes lite lätt surrealistiskt att komma in på ett gymnasium också. Det är inte så värst länge sen jag slutade gymnasiet, men den tiden känns ändå så väldigt avlägsen (för att inte tala om högstadietiden). Såhär i efterhand ångrar jag nästan lite att jag inte gick Estetprogrammet istället. Det kanske inte hade varit lika intellektuellt utvecklande som Samhällsprogrammet men jag hade kanske i gengäld utvecklats lite mer socialt istället. Dessutom går ju alla snygga tjejer Estetprogrammet. Fan att jag inte fattade det när jag var femton och stod med gymnasieblanketten i handen. Well, well. Jag hade väl en rätt okej gymnasietid ändå.

Sen måste jag göra lite smygreklam också. Min diktsamling med det väldigt larviga och pretentiösa namnet "Det som jag aldrig sa" går nu att köpa
här. Fast ni ska nog vänta några dagar om ni är intresserade. Texten såg lite konstig ut när den visades i pdf-format så jag ska nog avpublicera den och lägga ut den igen. Men sen så!
Enligt hemsidan är det faktiskt 3 personer som har beställt den redan. Det kännns enormt smickrande förstås. De vet inte vilket misstag de begår... Nejdå. Man får i alla fall mycket papper för pengarna. Och om man inte gillar den kan man riva ut sidorna och elda med i sin öppna spis om man har en sån. Och om man inte har en öppen spis så kan man vika pappersflygplan och skriva revolutionära budskap på och kasta ut på gatorna. Eller nåt.


Uppdatering:

Det visade sig att det var morsan som hade köpt de tre sålda exemplaren... Jag misstänkte i och för sig det, men jag hoppades ändå lite på att det skulle vara någon helt okänd person. Men det hade väl varit lite för enkelt då. Jag har trots allt värvat tre nya medlemmar idag utan ansträngning, då kan man ju inte räkna med att man dessutom ska lyckas sälja tre böcker helt utan ansträngning.

Kommentarer
Postat av: Conny

Skönt att det gick så bra!

jag hittade ett roligt inslag på Youtube, med din gud Bruce Springsteen!

http://www.youtube.com/watch?v=PbxiW4Ib4A0

Postat av: valle

Ja, jag har faktiskt sett det där klippet. Det är lite roligt. Synd att man inte var där, då hade jag kunnat kyssa Guds fötter eller nåt... ;)

2007-12-11 @ 21:46:41
Postat av: den riktiga maria

valle! du får lova att inte glömma mej nu när framgången kommer. jag har alltid stött dej och tyckt att dina dikter är finast i hela världen! ja ibland till och med finare än marcus birros och sonja åkessons och tranströmers och ekelöfs. det är sant. det vet du väl? dina dikter (och noveller och andra texter) kan få hela världen att sluta snurra för några ögonblick för mej. du skriver alldeles jävla fantastiskt och jag önskar att jag någon gång kunde skriva hälften så bra som du! så glöm inte att jag tycker det och alltid har tyckt det, när det börjar sväva under dina fötter. ok? KRAM

2007-12-11 @ 23:21:52
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com
Postat av: den riktiga maria

varför är din bok dyrare än birros? jaja jag ska beställa båda iallafall!

det ska bli min julklapp till mej själv. (uppskattningsvis femte gången jag säger det sen i fredags då jag unnade mej en stor burk chokladte från Kusmi (svindyrt te med vackra burkar) på tågstationen i gävle.)

2007-12-11 @ 23:23:16
Postat av: valle

Det är väl klart att jag inte glömmer dig Maria :) Utan ditt stöd och dina kommentarer hade nog inte dikterna blivit alls lika bra.
Sen vet jag inte direkt om jag kommer bli framgångsrik nu. Bara för att jag lagt upp en diktsamling på internet behöver det ju inte betydas att jag blir Sveriges mest hyllade poet över en natt. Men det är lugnt, det får ta den tid det tar.

Anledningen till att min bok är dyrare än Birros är kanske dels att min är tjockare, dels att jag kanske är snålare. Man får bestämma hur högt pris man vill sätta, jag lade på 20 kronor ovanpå produktionskostnaden. Birro kanske inte lade på någonting.

2007-12-12 @ 10:57:29
Postat av: Lady Jacky

Det fanns inga böcker alls där när jag kolla, skumt.

2007-12-12 @ 22:31:00
URL: http://himelblau.blogspot.com
Postat av: Lena

Förlåt att jag inte skickat bilden, jag har kasst minne och mycket att göra & tänka på. Den kommer!

2007-12-13 @ 08:40:28
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: Tim

Jag ska köpa din bok inom kort.
Det lovas =)

2007-12-13 @ 22:23:51
URL: http://www.timsterner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback