Facebook - några reflektioner...


Efter några veckors medlemsskap känner jag att det är dags att komma med någon sorts utvärdering av vår tids svar på pesten; facebook.

1) Den roligaste applicationen jag har hittat hittills är online-Risk. Det fungerar i princip som det klassiska brädspelet men reglerna är lite förenklade (t.ex. kan man anfalla från flera helt olika länder under samma omgång). Jag antar att det är det här är den största anledningen till att folk har blivit beroende av Facebook (vad skulle det annars vara?) Själv fastnade jag i alla fall i några timmar för några dagar sen men fick till slut stryk av en japan (vad annars?)
Snälla, varna mig om ni upptäcker att det finns en Civilization-application, om jag lägger till en sån är det stor risk att Facebook tar över mitt liv fullständigt.

2) Det är rätt roligt när man hittar sina lärare på Facebook.

3) Det är inte längre den som har mest saker när den dör som vinner - det är den som har flest vänner. Helt logiskt egentligen. I och med att datorerna har tagit över våra liv så har materiella ting förlorat sitt värde, men vänskap är beständigt. Sen har det givetvis mindre betydelse om man någonsin pratar med personen i fråga.

4) För dig som inte får nog av att skryta med hur många vänner du har kan man också skryta om alla städer man har varit i och alla böcker man har läst. Det är förstås inte lika prestigefullt som att ha många vänner men det ger i alla fall viss cred.

5) Förmodligen är det bara en fluga som kommer dö ut ganska snart. Ungefär som internet.

Kommentarer
Postat av: Jonatan

haha det är bara en fråga om när även jag kommer trilla ner i Facebook träsket. men hittils har ja hållt mig långt därifrån.

2007-10-12 @ 21:52:52
Postat av: thisismycat

Jag förstår inte riktigt det här med att folk tycker det är så roligt att hitta sina gamla klasskamrater. Who cares, liksom? Det är väl dem man vill slippa när man blir äldre?

2007-10-15 @ 07:14:42
Postat av: valle

Exakt. Det är förmodligen samma typer som drar ihop återträffar. Obehagliga människor.

2007-10-15 @ 11:06:05
Postat av: thisismycat

Ja, återträff ja. Hemska tanke. Tveksamt om min klass någonsin kommer ha det, dock. Vi skulle antagligen klösa ögonen ur varandra. Tur det.

2007-10-15 @ 12:25:56
Postat av: Patrik

"Ungefär som internet". Fan, du fattar ALLT! :)

Postat av: valle

Ja, någon ska ju göra det också.

2007-10-16 @ 19:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback