Elementär Valdemarkunskap 5 poäng

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag hade precis börjat på andra terminen i 7:an. Fritiden ägnade jag nog mest åt att läsa Fantomen, spela trombon, lyssna på hårdrock och programmera dataspel i Qbasic tillsammans med Ronny. Ronny som jag för övrigt också hade en massa klubbar med. FROV till exempel (Fantomen, Ronny och Valle) och Ronny och Valdemars Schackklubb. Vi var (och är) väldigt barnsliga, väldigt gubbiga och väldigt nördiga.
Jag hängde även en hel del med Per. Våra samtal handlade nästan enbart om vilka strategier som var användbara i Civilization och Caesar II.
Jag var rätt kär också och visade min kärlek genom att hälla sågspån i håret på tjejen jag älskade på en träslöjdslektion. Det gick inte hem så det avråder jag er från.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Ungefär samma som nu. Pluggade kulturvetenskap, skrev en massa dikter och noveller. För nästan exakt ett år sen så hade vi också vår första aktion med Grön Ungdom, den berömda "Gummibåtsaktionen". Dessutom hade vi haft vår första spelning med bandet någon vecka tidigare.
Enligt min dagbok var jag också ute på Glada Ankan helgen för ett år sen och blev väldigt full.
Ungefär samma som nu som sagt.


Fem snask du gillar?
1. Lakritsbåtar. När jag var liten kunde jag gå och längta hela veckan på att det skulle bli fredag så jag kunde få lakritsbåtar. Riktigt så mycket älskar jag det kanske inte nu längre. Men det är fortfarande favoritgodiset framför andra.
2. Apelsinchoklad.
3. Basset's Allsort (fast där är jag en finsmakare, ibland kan dom vara riktigt torra och tråkiga.)
4. Såna där snören med dumbo på framsidan som man brukade köpa när man var liten.
5. Chips


Fem sånger du kan hela texten till?

Fem låtar är ju ingen sport så jag väljer fem skivor istället där jag kan texten till alla låtarna.

 

Känn ingen sorg för mig Göteborg - Håkan Hellström

Born To Run - Bruce Springsteen (inte riktigt hela texten till "Meeting Across The River" men resten av låtarna i alla fall)

bob hunds första

Sergeant Pepper's Lonley Hearts Club Band - The Beatles

Samma typ av annorlunda saker - Wille Crafoord

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Köpa en stor borg i Skottland och en massa flyglar och pianon så jag kan ha en i varje rum. Eller typ en miljon tuggummin.

Tre dåliga vanor?
Dricker för mycket och för ofta, äter alltid mest chips när jag blir bjuden och skriver blogg.

Fem saker du gillar att göra?
Dricka för mycket och för ofta, äta chips när jag blir bjuden, skriva blogg, spela piano och flyga luftballong.


Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Såna där dunjackor som man ser ut som en biff i. Canada Goose eller vad dom heter.
Kortbyxejeans
rosa träningsoverall
sparkdräkt
stringtrosor

Fyra favoritsaker?
Pianot
datorn
sängen
trombonen

Lär er nu detta utantill, pojkar och flickor. En dag kanske ni får en doktorsexamen i Valdemariara.

Kommentarer
Postat av: Litterina

Och jag satt alldeles nyss och funderade över att sy mig en alternativ sparkdräkt!!
bara det att jag är ju så manlig att jag inte kan trippa i högklackat vilket hade passat sig bäst.

(jag är besviken över att du inte nämnde en dylanskiva dick)

Postat av: Litterina

mäh guuu *dalmålar världen*
var "dick" en freudiansk felskrivning?! hmm. Var det inte en sparkdräkt jag sa att jag tänkte på. Inte dick. Eller. Hmm. Jag ska nog äta lördagsgodis nu och sluta skriva underligt kassa kommentarer. Eller rödvin kunde ju passa kanske. Tjingeling.

2008-02-02 @ 22:22:10
URL: http://litterina.blogg.se
Postat av: valle

Sparkdräkt är lite under min värdighet faktiskt.

Dylan hade ju kunnat vara med om det inte hade varit för det att det är så jävla många ord på hans skivor. Men "Like A Rolling Stone" kan jag i alla fall utantill.

2008-02-03 @ 13:13:34
Postat av: Moa

Skriva blogg är ingen dålig vana. Det är en god vana. Jag tackar för din goda vanebildande blogg.

2008-02-04 @ 16:26:02
URL: http://fulahundar.blogspot.com
Postat av: Litterina

en fin flicka i sparkdräkt av reviderad modefjong hade du säkert kunnat sätta tänderna i, utan att blinka. jag också. eller inte. jaja.

2008-02-04 @ 17:44:28
URL: http://litterina.blogg.se
Postat av: Anja

Wonderful site. Please continue this great public service.

2009-12-21 @ 13:56:40
URL: http://anja.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback