False Advertising

Det finns ögonblick då jag inbillar mig att jag har en viss talang för att skriva. Det gäller att försöka ta tillvara på de ögonblicken eftersom de inträffar ganska sällan och inte är särskilt långvariga.

Under ett av dessa ögonblick, i slutet av förra året, läste jag igenom alla dikter och noveller som jag har skrivit under de senaste två åren och försökte välja ut vilka som jag tycker är bäst. De var svårt förstås. Nästan lika svårt som det måste vara att välja ut ett favoritbarn. Även om man tycker att någon är jävligt ful, skrikig och bråkig så måste man ju tillslut erkänna att man tycker om honom/henne i alla fall. Så det slutade med att jag ändå tog med väldigt mycket (men långtifrån allt).
Därefter sammanställde jag dessa texter och publicerade dem på
Vulkan.se. Jag har haft lite strul med sidbrytningen och omslaget under en tid, så därför har jag valt att ligga lite lågt med marknadsföringen, men nu tror och hoppas jag att det äntligen ska vara fixat.

Diktsamlingen/novellsamlingen heter "Det som jag aldrig sa" och finns alltså att köpa för 86 spänn på nämnda sajt (varav tio kronor går till mig och resten är produktionskostnader).
Jag säger absolut inte att ni ska köpa den. Det finns ju väldigt mycket annat roligt man kan göra för 86 kronor. Till exempel räcker 86 kronor för följande:

* fyra valfria bussresor i Karlstad kommun
* cirka 8 liter bensin
* 8 burkar Sofiero
* 3 dosor snus
* en tiotusendel av en etta med kokvrå i någon av Stockholms billigare förorter


Om ni nu trots detta ändå vill köpa boken så kan jag ju förstås inte hindra er. Men nu har ni lite att välja på i alla fall.

Sen vill jag passa på att tacka min kära syster som har gjort det fina omslaget till boken: Tack Lena!

Också vill jag även tacka Gud, Jesus, Jean-Pierre Jeunet, Erik XIV, Monthy Python, Håkan Hellström, Jeanne d'Arc, Bruce Springsteen, Bob Dylan, The Knife, Emil i Lönneberga, Karin Boye, Frank Sinatra, Isaac Newton, Gavrilo Princip, Lukas Moodysson, Marcus Birro, Tomas Tranströmer, Bruno K. Öijer, Klas Östergren, Bear Quartet, Povel Ramel, Fredrik Reinfeldt, George W. Bush och Adolf Hitler för all inspiration ni har gett mig.

Uppdatering:
Jag kom på att jag ljög lite om priset. Tänkte inte på att frakten kostar lite också. Det blir alltså 125 kronor totalt. För dom pengarna kan du även gå och se Tempelriddaren Arn på bio eller få en hyfsad fredagsfylla.

Kommentarer
Postat av: Marica

Du kanske har lärt dig nånting! Bra att du gör reklam. För det är verkligen något helt annorlunda att sitta med en bok i handen och läsa, än att trötta ut ögonen vid en dataskärm. Man kan ju också ha den vid sängen och läsa en novell eller en dikt varje kväll - för att få något att fundera på i väntan på sömnen. Utbytet av din bok blir därmed mer långvarigt och mer givande än exempelvis biobesöket.
Men de verkliga fansen kanske inte kan hålla sig, utan sträckläser hela rasket. Då får de väl börja om från början nästa kväll...

Postat av: sofia

du är grym ju! det låter hur bra som helst - och dina (anti)marknadföringsmetoder är lysande. nästan ett köp nu på stört! kul. jag ångrar lite nu att jag valde bort litt.vetenskapen, men hoppas det blir bra för dig!!

2008-01-21 @ 23:22:30
Postat av: Fadern

Jag hade väl kanske förväntat mig ett litet tack för din existens förstås. Utan min självuppoffrande insats hade det inte blivit något skrivet överhuvudtaget!!!
För övrigt; när man läst det publicerade (vilket jag alltså gjort), finns det ingenting för 125 pix, som överhuvudtaget kvalar in i samma division. Långt därifrån!!!!!!!!!!

2008-01-22 @ 00:07:55
Postat av: valle

Okej, okej tack så mycket för att jag existerar.
Tänk att det kan gå så bra trots att förutsättningarna är så dåliga, är det inte fantastiskt?

2008-01-22 @ 00:31:18
Postat av: Ida

Oj, coolt Valle! Jag lägger hellre 86 riksdaler på din bok än, som du skrev ovan:

* fyra valfria bussresor i Karlstad kommun
* cirka 8 liter bensin
* 8 burkar Sofiero
* 3 dosor snus
* en tiotusendel av en etta med kokvrå i någon av Stockholms billigare förorter

Det finns en liten falsk marknadsförare i oss alla! Bra att även du kommit in i den rollen!! =) hehe

2008-01-22 @ 11:36:48
Postat av: Jonatan

Det har inte med ditt inlägg att göra men idag var ja inne på vulkan o kolla lite och såg att du skrivit en diktsamling. Samtidigt kände jag att ja kände igen ditt namn lite (konstigt nog, det var nåt me efternamnet möller) men sen kom ja på det, det var du som skrev en bra Sigur Rós
recension på dagensskiva väl?

2008-01-22 @ 17:40:55
URL: http://koksilasten.blogg.se/
Postat av: valle

Jäpp, det stämmer!

2008-01-22 @ 17:43:12
Postat av: Patrik

Ja, jag betalar vad som helst för att slippa se Arn.

2008-01-22 @ 22:35:21
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Conny

riktigt falsk marknadsförning. :)

he he

Först var det superbilligt... sen blev det dyrare.. och väl vid vulkanen var priset mycket mer... men dum som jag är så köpte jag den ändå... för en bråkdel av mina sista besparingar.

;)

2008-01-23 @ 12:49:57
URL: http://ekotrans.bloggagratis.se
Postat av: valle

Ah... förlåt igen. jag utgick från hur mycket det kostade när jag köpte den själv. och då uteblir ju min egen vinst.
Nåväl, 138 kronor är alltså det korrekta priset.

Men det är ju så med eftertraktade böcker, de stiger bara i pris hela tiden...

2008-01-23 @ 14:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback