Sockiplast

Andas in.
Andas ut.
 
Jag är tillbaka i simhallen igen.
Som skalbaggar på rygg
ligger vi på golvet
och sprattlar med armar och ben.
 
Simhallen är som ett eget universum
uppbyggt av klor, simdynor och sockiplast.
 
I omklädningsrummet ekar städerskans ständiga ramsa:
”Ni behöver inte vara blyga, tror ni inte jag har sett pojksnoppar förut? Herregud vad många pojksnoppar jag har sett i mina dar!”
Det är verkligen helt otroligt vad många pojksnoppar hon har sett.
 
Senare i livet när vi lärt oss att simma
ska vi simma tjugo längder i bassängen.

Genom fönsterglaset på andra sidan bassängen
ser jag gymnasieeleverna som sitter i cafeterian.  
 
Jag undrar om jag någonsin kommer komma dit.
Jag vet att det enda sättet är att fortsätta andas
In
och
Ut.

Kommentarer
Postat av: Nicolasalva

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback