Kom, viska mitt namn

 Om du inte syns finns du inte så
borde även motsatsen gälla
om du inte finns syns du inte
men det går utmärkt att synas utan att leva
det går utmärkt att skrika sig hes utan att det kommer några ord

OCH DET GÅR SÅ JÄVLA BRA ATT SKRIVA UPPRIVNA DIKTER
MED VERSALER OCH EN VÄLDIG MASSA ORD
OCH SLÄNGA IN LITE POPKULTURELLA REFERENSER
OCH TROTS DET ÄNDÅ FÅ VÄLDIGT LITE SAGT!

So come on baby, let's do it!


Aftonhoran har tagit på sig en ny klänning ikväll
men stenansiktet bakom bokstäverna är detsamma
och vad tjänar det till att ens försöka hålla den uppe?
Vi vet ju att den ändå kommer gå upp i någonstans i mitten
men likväl försöker hon stå där med huvudet högt
och bara bröst
och snusförnuftigt säger hon att
"Utseendet har ingen betydelse. Alla är lika mycket värda"
men så kan bara någon säga
som vet att folk kämpar för att bli hennes vän
alla vi andra som någon gång har försökt nå fram
utan att bli hörda vet att
om du inte syns finns du inte
men det går fortfarande utmärkt att synas utan att leva


Och bakom orangea skärmar sitter tolvåringar
och slösar bort sina liv och sina pengar
och aldrig har det väl varit så lätt att stjäla godis från småbarn


På radion hör jag hur finansminstern
pratar om lågkonjukturen
och jag har aldrig riktigt förstått vad det är
bara att det är något oerhört farligt
den finns alltid där som ett stort mörkt hot
och man ska passa sig jävligt noga för den
precis som man ska passa sig för
skäggiga gubbar från öster
sol
mat
och dricksvatten



Du ska passa dig jävligt noga för att leva
lille vän
för förr eller senare leder det till döden



Men jag har aldrig kunnat lita på någon
som inte litar på någon



Jag skulle kunna skrika tillbaka
men jag orkar inte
och hur skulle jag kunna överrösta
detta konstanta muller
som ett tinnitus i öronen
enda chansen är att försöka ignorera det
att se åt något annat håll
att lägga sig platt på marken
och säga:
Kom

Kom, viska mitt namn

Kommentarer
Postat av: Evangelinelillylost

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback