Bakom hockeyhjälmar och skydd

I drömmarna står jag alltid på skolgården och andas
in styrka
men ut kommer ändå alltid rädslan

Rädslan för att bli vald sist
såväl på fotbollsplanen
som på högstadiediscot

Rädslan för alla dom som andades
ut styrka
som ett försvar
mot allt som var
främmande
bögigt
och estetiskt


*

Jag väcks ur mina drömmerier av att någon ropar mitt namn
det har blivit dags att äntra scenen igen

Jag spelar huvdrollen i
det existensialistiska dramat
"Kameleonten"
i alldeles för många akter

Jag svettas floder
och glömmer alltid vad jag ska säga
men trots det spelar jag så jävla bra
nästan som om det vore på riktigt...


*

Vi är alla lika rädda
enda skillnaden är att vissa
har rädslan stämplad i pannan
och andra gömmer den bakom
hockeyhjälmar och skydd

Kommentarer
Postat av: Synchronized Jumps

Åhh du är ju grym på att skriva. Som en låttext...
Fint.

Tack för att du kommenterade mig också...

Postat av: Niklas

Trevliga texter, även de jag redan läst på helgon. Ja, Paul McCarthy ja, tror han visar fram till september någon gång, så du har gott om tid på dig!

2006-07-02 @ 22:45:32
URL: http://sandinniklaseyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback