snöflingor


Jag går genom snön utan för den skull
röra den
som om jag försökte hålla världen på avstånd
som om jag försökte hindra den från att tränga sig på
och rubba mina cirklar

Jag går bredvid dig utan att för den skull
röra dig
jag är så rädd för att störa dig
rädd för att bli för rörd
rädd för att du ska tro att jag är
helt jävla störd

men att se på dig utan att röra dig
är som att be utan att du hör mig

och jag vågar inte gå för nära
för jag är rädd att vi ska bli såhära
kära...

Om jag kramar den här snöbollen riktigt hårt
kan jag då
lyckas smälta den?

Och om jag kramar dig riktigt hårt
kan jag då
lyckas välta dig?

Få dig att trilla dit igen.





  


Kommentarer
Postat av: Bragejohanne

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback