På slingriga vägar

Jag cyklar runt här ibland
nyförälskade par
parkbänksalkisar
bortsprungna katter
blomvattnande tanter
självsäkra kids

och undrar var jag passar in

Hela livet har jag pendlat mellan olika världar
och skickligt manövrerat dom
rädd för krockarna
och dom röda märkena i
ansiktet

Men det är vid krockarna
som liv uppstår
och det är när vårt vita skal
täcks av skrubbsår och rodnader
som vi kan se oss själva i spegeln
utan att skämmas

Jag vet det
men ändå
saxar jag mig vidare genom livet
plingar lite på klockan
så att dom ska lämna plats

för här kommer jag
och jag vet vart jag ska
inte alls

Kommentarer
Postat av: Niklas

Schyst liknelse. Passa aldrig in, Valle. Det är inte det livet handlar om. :)

2006-05-12 @ 12:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback