Nu.

Jag har egentligen ingenting att säga
ingenting som inte redan sagts och blötts
glömts bort och kommit tillbaka
som en bumerang i en labyrint
går jag vilse i mig själv tills jag hamnar på en hållplats där det står:
Gå vidare till gå.

Jag önskar att jag hade en berättelse att berätta
en sång att sjunga eller
bara ett ord som kunde värma dig
men inget sånt
bara en tomhet som jag måste skrika ur kroppen

Det finns så många vilsna människor och
så många färdigsydda lösningar på dina problem det
är alltid lättare att slå upp en bibel eller en kvällstidning
än att ta apan vid hornen

Ibland kan jag finna något djupt rörande i en vanlig löpsedel
Såhär blir du smal och snygg på femton sekunder och
10 steg till själslig lycka
det säger så mycket om oss
alla drömmar som finns och
alla cyniker som utnyttjar dom

Vi ger bara folket vad folket vill ha men
är man van vid att svälja skiten hel så
blir det svårt att börja tugga

Alla dessa år av löpsedlar och
jag förstår fortfarande inte vad som är så intressant med
Kikki Danielsson
jag förstår fortfarande inte vad jag får ut av att veta att
Big Brother-Linda har opererat brösten för hundratjugonde gången
jag förstår fortfarande inte varför jag
ens bryr mig

Men ändå gör jag det jag
blir illamående av att se hur dom som har makten och möjligheten
att skapa något stort och fint
skriker andan ur halsen men allt som kommer ur är tomma ord jag
blir illamående av att se hur människor förnedras på bästa sändningstid



Revolutionen börjar här.







Jag har ingenting mer att säga.

Kommentarer
Postat av: jazzkatt

"Åh vad det är skönt och bra / att äga sin egen radioapparat / att slänga ut genom rutan / när de snackar om sånt jag vill va förutan"

"Jag vill att allt ska bli som vanligt ändå är det det som jag fruktar mest"

Postat av: Niklas

Gillar du Marcus Birro?

2006-11-22 @ 09:19:47
URL: http://sandinniklaseyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback