Klockan är tre och tre ord har fastnat i min hals


Jag tror det är något
med din rastlöshet
det är något med ditt hjärta som
alltid längtar iväg
och dina ben som
alltid fäller krokben för dig själv

Jag tror det är något
med dina ögon
när du blickar ut över horisonten
och längtar efter att krossa alla oceaner som kommer i din väg
men du får inte krossa dem själv
du får inte krossa dom själv för då
krossar du ett annat hjärta

här

Det behövs två hjärtan
för att en tvåtaktsmotor ska fungera
det behövs en stadig puls
för att driva fram en flotte på Seine
eller en ångbåt på Atlanten
eller ett sjörövarskepp på väg till Karibien


Jag tror det är något
med dina magiska fingrar
som kan lösa upp mina knutar i magen
och fylla den med fjärilar

Det är något med din besatthet
det är något med din tafatthet och
Mississippi kanske kan vänta



men det kan fan i mig inte jag.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Den där var jävligt fin. Gillade känslan i den väldigt mycket, och kan verkligen relatera. Snyggt!

2006-10-14 @ 12:45:39
Postat av: Niklas

Ah, då var det nog därför jag gillade den. :) Nejdå. Det var inte det där med Hollywood-slutet jag tyckte funkade bäst, det var... det mesta.

Postat av: emma

vilken underbar dikt! jag tyckte om den väldigt mycket!

2006-10-16 @ 09:47:14
URL: http://blizzard.blogg.se
Postat av: maria

åh va fint.

2006-10-19 @ 19:09:18
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback