Hiroshima, min älskade - kom hit och hämta mig

Nu är den tiden på året då
folk låser dörrarna
drar ner persiennerna
speglar sig i skärmarna
och bunkrar upp med chips&cola som om det var dags för ett kärnvapenkrig och
kanske har det redan börjat.
 
Kanske har det redan börjat för jag
kan se hela Hiroshima i dina ögon darling jag
kan se hela Hiroshima höra skriken och hur någon spelar
"We'll meet again" på ett ostämt piano kan höra hur
en ljus gossopran sjunger "Deutchland deutchland über alles"
jag viskar att jag är rädd och du för dina smala pianofingrar
framför mina ögon men jag är inte rädd för det jag ser
jag är rädd för det jag inte ser jag är som ett barn som tror att
världen försvinner när han blundar och jag är rädd för att
du inte ska finnas kvar när jag öppnar ögonen igen


Nu är den tiden på året då
jag går runt på öde stränder
med radio dept. i lurarna
sätter mig på träbänkar som byggdes
på den tiden då det fortfarande byggdes träbänkar
sätter mig och väntar på en båt som ska föra mig över dom stora haven
sätter mig och väntar på en båt som aldrig kommer
för det är bara en pissjö sitter kvar ändå och
väntar på att någon ska få syn på mig
tro att jag är på väg att ta självmord och
komma springande till undsättning
kasta sig runt halsen på mig och skrika
Gör det inte!
Gör det inte!
jag lovar jag ska älska dig
för evigt
eller i alla fall en liten stund
men inget sånt händer för
sånt händer ju bara på film



HELLO?
CAN ANYONE HELP ME?
I'M FUCKING DYING OVER HERE!

Nähä skit i det då.


Det räcker tydligen inte ens med att vara en känslig poet
för att folk ska bry sig
så jag går hem och kokar makaroner istället.

Kommentarer
Postat av: maria

åh valle fan va vackert. "bunkra upp med chips och cola som om det var dags för ett kärnvapenkrig" och så det om hiroshima och resten oxå....

ska vi inte starta ett bokförlag och bara ge ut dina och mina böcker? :)

fast jag måste lära mej skriva sådär. jag vill skriva sådär, som du och marcus birro. om världen. som conor gör , både personligt och om världen. jag skriver alldeles för introspektivt just nu, om du fattar. jag måste läsa mer och skriva mer. det kommer, det vet jag, men jag behöver öva på det.

jag kommer dock inte till karlstad idag, fan. det är mycket nu. fan.

Postat av: valle

tack :)

kanske lika bra att du inte kom ner idag, jag också haft mycket att göra. Men ja, vi ses när vi ses.

2006-09-23 @ 03:06:53
Postat av: Lavransuna

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2009-03-10 @ 13:29:12
URL: http://lavransuna.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback